Te vei relaxa rapid

Meditatia realizata in mers are marele avantaj de a aduce experienta meditativa in activitatea cotidiana. Te ajuta sa constientizezi momentul si prezenta corpului tau in spatiu si timp. Simpla alternare a pasilor poate crea o stare meditativa.

Corpul iubeste miscarea si iti va oferi o satisfactie speciala daca ii constientizezi felul in care se simte la fiecare pas. In majoritatea timpului nu facem decat sa acordam atentie lumii mentale – ne gandim la trecut sau la viitor, ne facem planuri, ne imaginam diverse lucruri. Dar simpla observare a corpului in actiune ne poate ajuta sa redescoperim placerea de a fi in viata (valabil si in cazul meditatiei statice, dar este mai usor atunci cand corpul se misca).

Locul si momentul

Acest tip de meditatie iti cere liberatate de miscare – ideal in aer liber. Pentru a-i putea observa pe deplin efectele, ai nevoie de cel putin 20 de minute dedicate doar acestei tehnici.

Cum sa incepi

Intai stai cateva clipe in picioare, fara sa te misti. Trebuie sa incepi usor-usor sa iti constientizezi corpul. Respira profund, tragand aer si in abdomen. Concentreaza-ti atentia pe respiratie, las-o sa revina la normal, observa cum evolueaza procesul, apoi este timpul sa realizezi ce se intampla cu intregul tau corp si cu senzatiile pe care le traieste.

Acum porneste la pas. Mergi relaxat, destul de incet, dar la o cadenta normala. Acorda atentie senzatiilor din corpul tau pe masura ce inaintezi. Este normal sa fii distrasa de elementele din jur, dar incearca sa te concetrezi pe ce se intampla in interiorul tau. Ideea este sa acorzi atentie experientei fizice a mersului. Observa cum fiecare parte a corpului se implica in actiune – de la alternarea pasilor, pana la miscarea bratelor si a soldurilor.  

Simte ceea ce-ti transmit talpile – contactul pe care il au cu textura pantofilor, felul in care sustin greutatea corpului, etc. Atunci cand atingi pamantul, simte miscarea de la calcai pana la varful degetelor. Gradual, analizeaza fiecare parte a corpului – de la picioare, glezne si genunchi, pana la zona pelvisului, a pieptului, a umerilor, bratelor, a gatului si a capului. In momentul in care constientizezi o anumita tensiune in corp, elibereaz-o. Da-i voie corpului sa se relaxeze. Pe masura ce faci acest lucru, mersul in sine va deveni tot mai placut.  

Text: Daniela Mihalcea. Foto: Guliver.