Nu reusesti sa meditezi? Cum sa iti imbunatatesti tehnica.

Te atrage ideea de meditatie si ai incercat-o de doua-trei ori, dar ai fost dezamagita si ti se pare ca nu ti se potriveste si ca nu reusesti sa meditezi? In loc sa renunti, intelege ca am trecut cu totii prin asta. Doar prin repetitie poti deveni mai buna!

Daca te intereseaza meditatia, probabil ca mai ai in jurul tau oameni pasionati de astfel de practici. Unii se descurca mai bine, la altii merge mai greu. Daca simti ca nu reusesti sa meditezi, nu te gandi ca e din vina ta sau ca ti se intampla doar tie. Toata lumea intampina dificultati la inceput.

Cand incerci sa meditezi, primele lucruri pe care le observi sunt ca nu ai stare, rabdare si ca nu poti sa iti opresti mintea din “alergare”. Mindbodygreen.com a scris despre asta si spune ca e normal sa ti se intample, mai ales la inceput. Cu atat mai mult cu cat creierul nostru este obisnuit sa analizeze, sa sorteze si sa judece mereu.

Ce sa faci cand nu reusesti sa meditezi

1. Gandeste-te ca nu ai cum sa gresesti totul

Meditatia inseamna sa ajungi la o stare de spirit mai buna. Nu vei reusi din prima. In schimb gandeste-te la meditatie ca la o experienta noua de a-ti concentra atentia asupra sunetelor si senzatiilor pe care ti le da respiratia. Mintea si corpul au nevoie de practica in mod repetat pentru a ajunge in starea de relaxare.

2. Observa asupra carui lucru iti centrezi atentia

Daca nu reusesti sa meditezi, acorda mai multa atentie lucrurilor care se petrec in mintea ta: emotii, ganduri, senzatii. Aceasta este o mica parte din ce presupune meditatia. Cand te concentrezi, pe rand, asupra cate unui singur lucru, ratezi imaginea de ansamblu. Incearca sa intelegi intreaga experienta.

3. Constientizeaza contextul experientei tale

Experienta meditatiei trebuie inteleasa intr-un context mai larg. Contextul poate insemna lumina, constiinta, liniste, esenta sau pura constientizare. Cand nu resusesti sa meditezi, intelegerea contextului poate sa iti aduca stabilitate si pace.

4. Calitatea conteaza!

Daca simti ca nu reusesti sa meditezi, nu te incapatana sa stai mult timp in postura de meditatie sau sa respiri mult timp constient. Daca incerci sa faci asta pentru 20-30 de minute, o sa te frustrezi. Doua-cinci minute sunt bune pentru inceput si au un impact mai bun asupra spiritului si mintii decat 15 minute de atentie fragmentata. Poti incepe cu o durata mai mica de meditatie. Pe masura ce te obisnuiesti, poti creste timpul.

FOTO: Guliver

Citeste si: Cum sa meditezi pentru prima data fara sa simti ca te chinui.