respiratie corecta meditatie

Cand meditezi, e foarte important sa ai o respiratie corecta. Respiratia este acel “carlig” care te trage din gandurile tale si te ajuta sa revii in starea de meditatie. Tu stii sa respiri cand meditezi?

In meditatie nu exista doar o respiratie corecta. Exista mai multe tehnici de respiratie, pe care le poti aborda si in functie de nivelul la care te afli.

Poate cea mai simpla metoda de a respira atunci cand meditezi, este sa inspiri si sa expiri normal, fara sa incerci sa manipulezi respiratia in vreun fel. Trebuie doar sa observi felul in care respiri, cum se simte aerul cand intra pe nari, cum se ridica si se coboara abdomenul etc.

O respiratie corecta si variatiile ei in meditatie

Alte tehnici de respiratie iti solicita plamanii la maximum, cum este cazul respiratiei abdominale. In acest caz, trebuie sa respiri puternic, astfel incat plamanii sa intinda difragma pana la nivelul pieptului si creierul sa se oxigeneze. Iar altele presupun alternarea unei respiratii prelungi cu una scurta si puternica.

Indiferent de ce tehnica alegi, important este sa te simti confortabil cu ea. La inceput, incearca respiratii mai usoare si pe masura ce simti ca avansezi, testeaza si altele.

Daca esti incepatoare, iti prezentam un exercitiu de respiratie util atunci cand meditezi.

1. Respiratie corecta – Asaza-te in pozitia lotus, stai dreapta, confortabila si relaxata.

Lasa palmele sa se odihneasca in poala. Lasa barbia usor in piept si inchide ochii – te va ajuta sa reduci distractiile vizuale. Inchide gura, respiratia aceasta se va face pe nas, dar lasa-ti fata relaxata.

Respiratia te ajuta si la yoga fiindca iti relaxeaza nu doar mintea, ci si corpul

2. Respiratie corecta – Inspira si expira constient

Lent si adanc, de 3-4 ori, simtind aerul cum intra si iese prin nari. Fii constienta de miscarea aerului.

3. Respiratie corecta – Acum respira natural

Fara sa te fortezi in vreun fel, punandu-ti toata concentrarea in zona narilor, acolo unde aerul intra si iese din corp. Respira natural si calm, observand senzatiile pe care aerul le creeaza in zona narilor atunci cand inspiri si expiri.

4. Respiratie corecta – Lasa respiratia sa curga cat mai normal.

Daca, respiri lung, respiri mai des si mai sacadat sau daca inspiri si expiri inegal, nu te chinui sa-ti impui alt ritm. Urmeaza-ti propriul ritm. In acest gen de respiratie e esential sa observi si sa experimentezi noi senzatii. Cu timpul, respiratia iti va deveni mai subtila si va incetini.

5. Respiratie corecta – In timp ce respiri, iti vor veni in minte ganduri, amintiri, griji, senzatii vechi.

Nu le lasa sa-ti intrerupa ritmul linistit al respiratiei. Fii constienta de ele si priveste-le obiectiv. Lasa-le sa treaca pe langa tine si pastreaza-ti focusul pe respiratia din zona narilor.

Foto: Guliver