Meditatia te ajuta in dieta

Avem vesti bune; pierderea in greutate – dar si mentinerea acesteia – pot fi cu adevarat usoare. Totul tine de felul in care gandesti!
Incearca sa incepi procesul in ordine inversa. In loc sa pleci de la greutatea actuala si sa te straduiesti sa o atingi pe cea ideala (care iti concentreaza energia mentala pe ceea ce ai in loc de ceea ce iti doresti), incepe prin a-ti imagina.

Imagineaza-te pe tine insati la greutatea ideala. Inchide ochii si simte-te ca si cum ai avea numarul pe care ti-l doresti de kilograme. Greutatea ta ideala este aceea la care te simti mai sanatoasa ca oricand, mai puternica si mai plina de energie. Cu acea imagine in minte, este timpul sa te redirectionezi si sa aduci la realitate idealul.

Aceasta redirectionare (sau reprogramare) implica trei elemente care lucreaza simultan: imaginatie, emotie si dialog cu tine insati. Vei avea rezultate foarte bune daca profiti de momentele de calm si relaxare din timpul meditatiei, cand activitatea cerebrala este destinsa si accepta mai usor comenzile impuse.

Foloseste imaginatia pentru a crea o imagine mentala a ceea ce iti doresti si adauga-i emotie. Indragosteste-te de noile tale forme. Ofera-i corpului tau dragoste, bucurie, satisfactie si libertate – toate elementele specifice unei stari de sanatate si beatitudine. Cand esti in forma, esti ferita de toate problemele asociate kilogramelor in plus, esti libera sa faci orice activitate, sa porti orice iti doresti si poti fi fericita cu imaginea ta din oglinda.

Acum incarca aceasta imagine mentala emotionala cu anumite comenzi care te vor determina sa pui in practica pasii spre silueta ideala. Cum? Prin repetarea unor afirmatii motivationale.

Puterea cuvintelor. Putem spune ca ne programam in mod subconstient majoritatea actiunilor. Gandurile ne devin obiceiuri. Obiceiurile gandirii sunt cele care ne fac sa reactionam fara sa ne gandim. Asa cum se intampla atunci cand ne spalam pe dinti, cand ne incaltam, cand mai luam inca o prajitura.

Obiceiuri precum:

am sa incep dieta de maine

-nu mai imi este foame, dar mama m-a invatat ca este bine sa mananc tot din farfurie

-inca o gura si gata

… sunt doar cateva exemple de elemente ale gandirii care te pot determina sa treci cu vederea anumite actiuni negative, pe care (in alte conditii) le-ai corecta. Asocierea acestor obiceiuri ale gandirii cu emotiile este cu adevarat periculoasa – vei face exact ce te-ai programat sa faci.

Unul dintre motivele pentru care este atat de dificil sa slabesti este acela ca pur si simplu este mai usor sa pastrezi vechile obiceiuri, decat sa creezi unele noi.

Dar (atentie!), contrar supozitiilor, este tot atat de usor sa creezi noi obiceiuri sanatoase. Poti foarte bine sa te obisnuiesti sa faci o plimbare dupa fiecare masa, asa cum te-ai obisnuit sa stai la televizor si sa mai iei cate-o gustare. Totul tine de cat de puternica iti este dorinta si imaginea mentala a acesteia.

Cuvintele sunt foarte bune pentru imprimarea noilor obiceiuri. Le poti considera cei mai buni aliati in lupta cu kilogramele in plus.

Fraze care te pot ajuta sa slabesti

– Imi hranesc corpul prin alimentatie sanatoasa si prin exercitiu fizic.

– Imi face placere sa fac miscare in fiecare zi.

– Ma satur cu portii de mancare mai mici.

– Prefer alimentele care imi energizeaza corpul.

Este important sa te concetrezi pe timpul prezent, nu sa iti proiectezi imaginea pentru viitor. Apoi, mentine-ti o atitudine pozitiva – aceasta te va ajuta sa obtii rezultatele dorite si sa iti controlezi greutatea pe termen lung.

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver