Obiceiuri nesanatoase de relaxare pe care tu le poti percepe drept sanatoase insa care iti fac mai mult rau decat bine? Citeste si tu despre ce este vorba si nu mai repeta aceste greseli in timpul tau liber.

Crede-ne ca esti vinovata de cel putin o greseala! Cu siguranta si tu ai aceasta rutina sau acest ritual de relaxare. Insa stii oare ca iti faci rau? Citeste ce au de zis cei de la Your Tango.

Da, cu totii facem anumite activitati ca sa iesim din starea de stres. Si fiecare persoana are un ritual prin care se calmeaza, se destreseaza. Insa ce e prea mult strica…

12 obiceiuri nesanatoase de relaxare pe care nu stii ca le faci

  1. Exercitiile fizice in exces

Sigur ca e sanatos sa faci miscare. Dar nu confunda a face sport cu a te auto-pedepsi. Atunci cand activitatea fizica devine inca un stresor si nu o metoda de relaxare e un comportament extrem. Daca sportul te impiedica sa te odihnesti sau sa mai ai vreo activitate ori hobby, atunci nu iti face bine!

  1. Cateva pahare in plus de vin

Unul dintre acele obiceiuri nesanatoase de relaxare: paharul de vin zilnic. Ti se pare ca te relaxezi si ca problemele dispar. Dar daca asta devine rutina e mai mult o problema.

Studiile demonstreaza ca un pahar de vin poate fi un beneficiu daca e combinat cu interactiune sociala pozitiva. Dar tot sutdiile demonstreaza ca bautul de alcool moderat, dar constant, distruge creierul, ducand la probleme de memorie sau dementa.

  1. Terapia prin shopping

Daca shoppingul devine o adictie, daca ai nevoie de inca o sesiune de cumparaturi sa te simti fericita, atunci sigur ai o problema!

  1. Dependenta alimentara

Foarte multi dintre noi am fost invatati cu “ceva bun” drept metoda de relaxare cand eram copii. E de mirare cand peste 50% din populatia USA este obeza?

Daca suferi de bulimie de stres sau daca crezi ca mananci ca metoda de relaxare, atunci tine un jurnal alimentar. Vei fi surprinsa sa vezi ce modele se repeta.

  1. Una-doua-trei cafele

Cafeaua e un stimulant. Chiar si cea fara cofeina. Si, desi tu crezi ca te relaxeaza, ea iti creste tensiunea si te tine in alerta. Asadar, devine unul dintre acele obiceiuri nesanatoase de relaxare.

  1. Toata ziua pe retelele sociale

Stii ca exista un termen deja pentru nesomnul provocat de statul pe telefon sau pe retelele de socializare? Se numeste “insomnie de netificare”.

Mai bine inchide telefonul cand dormi si incearca sa ramai ancorata cat mai mult in viata reala. Timpul pe facebook poate duce la depresie si stima scazuta de sine.

  1. Comanzi de mancare in fiecare zi

Doua lucruri se intampla cand iti comanzi mereu de mancare: te ingrasi si iti dai toate costurile peste cap, deci nu mai poti economisi bani. Deci si mai mult stres de gestionat!

Mai bine pregateste de mancare in casa, alaturi de prieteni sau de iubit si relaxeaza-te astfel!

  1. Dormi non-stop

Expertii sustin ca ai nevoie de 7 pana la 9 ore de somn pe noapte. De multe ori stresul insa ne impieduica sa dormim. Sau ne face sa dormim excesiv.

Daca somnul devine unul dintre obiceiurile nesanatoase de relaxare nu e bine! Depresia sau anxietatea te pot face sa dormi mai mult ca metoda de evitare a factorilor stresori din viata ta.

In timp duce la crestere in greutate, letargie, pierderea motivatiei si te impiedica sa iti atingi scopurile. Iar asta nu iti rezolva problemele. Nu le mai evita, treci la treaba!

  1. Te retragi in sine

Tot citesti ca e bine sa fii introvertita! Daca insa te autoizolezi sau te ascunzi, nu e bine. Pentru ca eviti interactiunea si eviti orice fel de intalnire cu oamenii. Uneori e greu sa socializezi. Da, stiu bine asta, ca un om ce a suferit de anxietati sociale, dar te minti!

Te minti spunandu-ti ca de fapt nu ai energie sa il vezi pe X si pe Y. Viata de adult inseamna si sa faci ce nu iti place uneori. Ia-o usor, treptat. Nu face din a petrece timp singura (un lucru bun de altfel) unul dintre cele mai utilizate obiceiuri nesanatoase de relaxare – auto-izolarea.

  1. Muncesti pana la epuizare

La polul opus se situeaza oamenii care efectiv nu se pot relaxa, care au nevoie de agitatie, de munca in exces, care nu pot pleca in concediu. Studiile spun ca e bine sa gasesti relaxarea zilnica in doze mici ca sa nu ajungi la dorinta de hibernare.

  1. Petreci timp cu prieteni toxici

Sigur o stii sau il stii. E prietenul care fuge de viata, de responsabilitati, care se simte bine cu drama si haos. Ai grija sa nu devii ca el.

Stresul pasiv, ca si fumatul pasiv, face rau! Mintea ta invata expresiile si limbajul trupului si mimeaza stresul lor. Cel mai bine e sa petreci timp cu oameni ce iti impartasesc valorile si cu care te simti bine.

  1. Abuzezi de pastile de somn, relaxare sau anxietate

Sa iei un Xanax o data la cateva luni cand treci printr-o perioada stresanta e un lucru. Sa devina o obisnuinta insa… Opteaza pentru pastile doar cand nu mai exista alte cai si nu deprinde obiceiuri nesanatoase de relaxare.

Schimba-ti stilul de viata mai bine. Practica sport, mediteaza, vizualizeaza! Si tine sub control anxietatea, depresia sau stresul, fara riscul pastilelor.

Citeste si: Obiceiuri nesanatoase intr-o relatie de cuplu: boala lunga, moarte sigura

Foto: Guliver