Obiceiuri stresante care iti saboteaza sanatatea mentala.

Uneori, fara sa ne dam seama, adoptam niste obiceiuri stresante care ne saboteaza sanatatea mentala. Doar noi putem sa le alungam, constientizandu-le si trecand la actiune! Primul pas: nu iti verifica telefonul dimineata!

Obisnuiesti ca in fiecare dimineata, cand te trezesti, sa iti verifici emailul inainte de a te spala pe dinti? Deseori, asta poate inseamna sa gasesti un mesaj de la seful tau, care iti spune ca ai de rezolvat o noua sarcina. Si asta te agita inca de la prima ora a diminetii. Sunt o multime de obiceiuri stresante la care ar trebui sa renunti, pentru sanatatea ta mentala, dar e greu sa o faci. Dailyburn.com a scris un set de reguli care te ajuta sa te lasi de cele cateva obiceiuri stresante care iti fac viata un chin. Pentru ca nu numai telefonul este cel care iti tulbura linistea.

7 obiceiuri stresante si cum sa renunti la ele

1. Mananci ceva de la patiserie in drum spre job

Multa lume nu acorda atentie micului dejun. Daca si tu esti asa, ar trebui sa schimbi asta. Daca in locul unui mic dejun hranitor consumai numai carbohidrati – cum ar fi gogosi sau orice produs de patiserie – inseamna ca nu o sa ai destula energie. O sa ti se faca foame repede si o sa te simti obosita in curand. Prin urmare, daca nu ai destula energie pentru o zi de munca, o sa iti fie greu sa faci fata sarcinilor si o sa te stresezi.

Cum rezolvi: mananca un mic dejun bogat in proteine si grasimi sanatoase, pentru ca in felul acesta si psihicul tau va fi mai fericit. Fa-ti un smoothie cu fructe si legume sau un sendvis cu ou si avocado. Bea si multa apa!

2. Tii in minte lista cu lucruri de facut

Faptul ca incerci sa tii minte tot ce trebuie sa faci, in loc sa iti notezi undeva, e obositor. Renunta la aceste obiceiuri stresante, care iti ocupa creierul si te storc de energie.

Cum rezolvi: un carnetel sau o aplicatie pe telefon in care sa notezi ce ai de facut sunt solutia pentru o minte mai putin ocupata!

3. Scrii mesaje 24 de ore pe zi

Snapchat, Instagram si Facebook par sa faca mai usor contactul cu prietenii. Dar un telefon sau un laptop nu pot inlocui interactiunea dintre oameni. Cateodata te lasi prinsa de vorbitul pe chat si ajungi sa te simti foarte obosita.

Cum rezolvi: programeaza-ti saptamanal cateva activitati care nu presupun sa stai cu ochii in telefon sau laptop. Interactioneaza direct cu oamenii din viata ta!

4. Din masina, direct pe canapea

Exercitiile fizice si sportul ajuta la eliberarea de endorfine, care iti dau energie si iti imbunatatesc starea de spirit. Asa ca nu te limita la a merge cu masina peste tot. Sanatatea fizica si psihica pot fi imbunatatite prin sport.

Cum rezolvi: fa miscare, dar nu incepe direct cu exercitii intense. E recomandat sa faci miscare moderata 30-45 de minute pe zi, de aproximativ cinci ori pe saptamana.

5. Te culci la ore diferite in fiecare noapte

Un somn neregulat iti da programul peste cap si la fel face si cu starea ta mentala. Capacitatea de concentrare depinde in foarte mare masura de energia pe care o ai. In plus, multe boli psihice sunt legate de lipsa somnului.

Cum rezolvi: cel mai bine e sa dormi cel putin opt ore pe noapte, un somn neintrerupt. Asta inseamna sa eviti stimuli, precum telefonul sau televizorul, inainte de culcare. De asemenea, evita cafeina si nu face sport noaptea!

6. Ignori lucrurile care iti produc stres

Unele obiceiuri stresante nici macar nu sunt constientizate. Poate ca esti prea ocupata si nu iti iei niciun moment in care sa meditezi, poate ca esti anxioasa si nu te gandesti serios la asta. Cu totii ne confruntam cu lucruri pe care nu le putem controla si care ne fac sa fim tensionati.

Cum rezolvi: poti aduce o schimbare majora in viata ta daca iti iei cinci minute in care sa analizezi ce te deranjeaza, de fapt. Doar asa poti inlatura sursa stresului.

7. Uiti de obiceiurile care iti fac placere

De multe ori, oamenii, cand se simt bine, inceteaza sa mai faca tocmai lucrurile care le dau acea stare de bine, fizica si psihica. Sunt atat de fericiti incat uita de micile lucruri care le fac placere. Si apoi recidiveaza.

Cum rezolvi: daca un anumit ritual dimineata sau un anumit tip de sport sau o iesire in natura in mod regulat te fac sa te simti bine, nu neglija aceste activitati! Chiar daca te simti bine si ti se pare ca nu mai ai nevoie de ele, nu abandona obiceiurile care iti dau energie!

FOTO: Guliver

Citeste si: Tehnici de relaxare dezvaluite de celebritati.