critica de sine

Ti se intampla de multe ori sa te critici, sa iti atribui cuvinte negative sau sa nu ai o parere foarte buna despre tine? Toate aceste lucruri iti creeaza o stare negativa, asa ca este recomandat sa faci tot posibilul ca sa renunti la aceste obiceiuri, scrie pickthebrain.com. Iata, asadar, cateva sfaturi care te ajuta sa renunti la critica de sine!

Un studiu recent a scos la iveala faptul ca foarte multe femei obisnuiesc sa practice critica de sine, insa acest obicei nu este deloc sanatos, spun specialistii. De fiecare data cand ai tendinta sa cazi in latura negativa, este recomandat sa faci tot posibilul ca sa te opresti. Cand ai tendinta sa te critici, imagineaza-ti ca esti la volanul masinii si esti nevoita sa opresti la semafor. Oricat de stupid ti se pare acest exemplu, este un exercitiu care te va ajuta sa-ti blochezi gandurile negative.

Sfaturi care te ajuta sa renunti la critica de sine

1. Alege sa fii fericita

Stiai ca fericirea este o alegere? Este atat de simplu! Totul depinde doar de tine, tu alegi cum vrei sa te simti. Indiferent cat de mult ai tendinta sa crezi ca starea ta de bine depinde de anumiti factori externi, te inseli. Este adevarat ca fiecare experienta de viata poate fi mai mult sau mai putin placuta, dar nu trebuie sa te lasi influentata de nimic. Este important sa inveti sa te detasezi de tot ceea ce te inconjoara si sa-ti induci o stare de bine. Critica de sine nu te va ajuta sa te simti mai bine, indiferent de situatie, asa ca renunta la acest obicei nesanatos.

2. Sarbatoreste-te in fiecare zi

Cine a spus ca ai nevoie de o zi speciala in an ca sa te sarbatoresti si sa te simti bine? Alege sa practici zilnic recunostinta, bucura-te pentru ceea ce esti si ceea ce faci, gandeste-te la toate acele lucruri care iti plac la tine si care te fac sa te simti bine. Invata sa te apreciezi in adevaratul sens al cuvantului si gandeste-te cat de deosebita esti. Nu ai nevoie de alte persoane ca sa te simti bine, ai nevoie doar de tine, asa ca incearca sa ai o atitudine pozitiva.

3. Nu uita sa faci miscare

Miscarea te ajuta sa ai o stare buna, asa ca este important sa faci cat mai multe plimbari in aer liber, sa practici un sport sau sa dansezi. Indiferent de ce alegi sa faci, corpul tau are nevoie sa fie mereu in miscare, pentru ca, in acest fel, vei reusi sa-ti blochezi toate gandurile negative si te vei simti mai bine. Doar cateva minute de sport in fiecare zi te ajuta sa ai o gandire optimista.

4. Priveste partea amuzanta a lucrurilor

Stiai ca rasul te ajuta sa te simti mai bine si sa uiti de stres? Razi cat mai mult, indiferent de situatie. Specialistii sustin ca doar cateva minute de ras pe zi au un efect surprinzator asupra sanatatii psihice. Asadar, incearca sa vezi partea amuzanta a lucrurilor si evita sa te mai incrunti de fiecare data cand ceva nu merge asa cum iti doresti.

5. Inconjoara-te de oameni pozitivi

Daca ai in jurul tau persoane negativiste, atunci nu vei reusi sa renunti la toate aceste obiceiuri nesanatoase. Asadar, este recomandat sa te inconjori de oameni pozitivi, care te ajuta sa te simti bine si te fac sa vezi partea buna a lucrurilor. Este necesar sa petreci cat mai mult timp in preajma lor si sa exersezi fericirea, pentru ca doar in acest fel vei reusi sa uiti cu adevarat de toate acele stari negative.

Vrei sa ai mai multa incredere in tine? Iata 12 solutii la indemana!

Daca ti-a placut, te-a ajutat, te-a inspirat acest articol, da like pe pagina noastra de Facebook sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!

Foto: Guliver