In epoca online, poate fi greu sa-ti repari o imagine deteriorata – dar nu este imposibil. Ce strategii poti folosi pentru a sterge anumite informatii negative postate online sau pentru a le diminua putin efectul. Am aflat dintr-un articol publicat pe huffingtonpost.com!

Reputatia ta online poate fi deteriorata, fie de catre altii, fie ca urmare a propriilor greșeli? Insa din fericire exista strategii prin intermediul carora poti sterge cu buretele astfel de abateri.

Fii prima care recunoaste

Sa fim sincere: orice angajator sau client are tendinta de a verifica informatiile de pe Google despre tine in momentul in care va dori sa faca afaceri cu tine. Asa ca este mult mai bine sa-i spui tu ce poate sa gaseasca acolo, inainte de a descoperi informatii negative pe cont propriu. Explica-i ce s-a intamplat, cum ai gresit sau de ce a ajuns acea informatie care ti-a compromis reputatia online acolo si problema va fi pe jumatate uitata. Daca abaterea ta este una extrem de grava vor exista fireste si oameni care nu vor trece peste, dar in cele mai multe cazuri oamenii sunt destul de intelegatori. Insa e important sa nu subestimezi nicio secunda puterea brandingului online si managementul reputatiei.

Cere-ti scuze daca este cazul

Uneori tu esti responsabila pentru eroarea care ti-a compromis reputatia online. Si-n astfel de cazuri e important sa-ti ceri scuze cat mai repede posibil, astfel incat sa nu se inflameze publicul sau sa nu ajunga pana la urechile sefilor tai. Un bun exemplu este reactia unui editorialist de la Washington Post. Mike Wise a postat in 2011 un tweet prin care ataca nefondat un fundas NFL. Evident o astfel de abatare urma sa-l coste suspendarea pe o luna, insa jurnalistul si-a asumat intreaga responsabilitate pentru ce a facut si pentru ca a incalcat standardele jurnalistice. Postul lui prin care si-a cerut scuze a sunat cam asa: “Eu platesc pretul pentru ca m-am comportat prostesc si neglijent pe o platforma de media”.

Da jos postarea care-ti distruge reputatia online

Prezenta pe web creeaza o provocare majora de branding: o data ce exista informatii negative despre tine, sunt greu de indepartat. Insa daca tu ai creat continutul care a generat controverse (un tweet nechibzuit, un video pe YouTube de prost-gust), il poti sterge si-n cele din urma acesta va fi eliminat din cache de Google si de alte motoare de cautare. In cazul in care nu tu controlezi continutul care ti-a afectat reputatia online atunci tot ce poti sa faci este sa incerci sa convingi persoana care l-a pus sa-l dea jos. Acest lucru ar putea fi facut politicos (un prieten care a postat o fotografie neadecvata cu tine pe Facebook) sau nu-atat-de-politicos (poti angaja un avocat daca postarea respectiva te defaimeaza).

Foloseste-te de armele SEO

Sunt cea mai buna si cea mai sigura modalitate prin care sa treci peste informatiile negative publicate despre tine pe web. Cineva a creat un continut negativ despre tine care e afisat pe prima pagina de cautare a Google-ului, atunci incearca sa scrii materiale care sa-l surclaseze. Nici cel mai rau dusman al tau nu se va deranja sa viziteze pagina 20 intr-o cautare Google pentru a gasi ceva rau despre tine. Majoritatea cititorilor se vor limita la prima sau la a doua pagina. Crearea unui profil de social media profesionist si prezenta constanta online garanteaza ca oamenii vor vedea doar ce vrei tu sa vada. Studiile efectuate de Forrester Research au aratat ca-n special continutul video este pretuit de Google, asa ca ar merita sa te gandesti sa-ti faci un video blog.

Citeste si despre „Greseli pe Facebook care te pot costa jobul”!

Foto: iStockphoto

Daca ti-a placut, ti-a fost util, ti s-a parut interesant, te-a ajutat, etc. acest articol, da like paginii nostre de Facebook si o sa gasesti acolo si alte articole asemanatoare!