tehnica meditatiei

Daca inveti tehnica meditatiei, vei sti cum sa te relaxezi si in cele mai stresante momente din viata ta. Invata sa practici meditatia budista chiar de la un calugar budist! Business Insider te indruma!

Matthieu Ricard are 71 de ani, este calugar budist din Tibet. El practica tehnica meditatiei de cand avea 20 de ani. Ricard s-a folosit de faima sa pentru a-i invata pe altii ce inseamna sa practici meditatia budista. El considera ca tehnica meditatiei este cheia catre fericire. De altfel, Matthieu Ricard recomanda tuturor meditatia budista, bazata pe compasiune. In acest gen de meditatie nu doar ca vei sti cum sa te relaxezi, insa, timp de cinci minute pe zi, te vei concentra pe sentimentele de iubire altruista.

Traim intr-o perioada fascinanta. O perioada in care oamenii se intorc la autentic. La ei insisi. La a fi mai buni. La cum isi pot schimba viata si propriul comportament. Mindfulness si tehnica meditatiei sunt pe buzele tuturor si pe buna dreptate.

Specialistii Business Insider au stat de vorba cu calugarul tibetan Matthieu Ricard, alaturi de care au realizat un podcast intitulat „Succes. Cum am reusit eu”, dupa ce calugarul budist a scris cartea „Dupa Sine”. Calugarul tibetan sustine ca este imposibil sa nu simti efectele pozitive din meditatia budista, bazata pe compasiune.

Ricard, in varsta de 71 de ani a inceput sa studieze meditatia budista in Franta. Dupa ce a obtinut doctoratul in aceasta tehnica a calatorit in Himalaya, unde a devenit calugar la 30 de ani. I-a fost apropiat lui Dalai Lama, este un important speaker TED si este autor de bestsellere. El studiaza modificarile creierului sub influenta meditatiei.

Exista multe tipuri de meditatie. Fiecare tehnica meditativa are nevoie de practica. Insa, poti pune in aplicare tehnica meditatiei propusa de calugarul budist Ricard, cu usurinta.

Invata tehnica meditatiei de la calugarul budist Matthieu Ricard

Vei deveni un om mai bun crescand inteligenta emotionala, avand compasiune si fiind altruist. Tehnica meditatiei budiste nu este complicata.

Incepe asezandu-te confortabil, tinand ochii inchisi sau deschisi fara sa focusezi privirea. Inspira si expira usor, concentrandu-te pe respiratia ta. Pe masura ce gandurile „alearga” in mintea ta, nu incerca activ sa le ignori, ci lasa-le sa pluteasca fara sa te atasezi de unul in mod deosebit. Daca simti ca gandurile tale iti distrag atentia, reintoarce-te la a te focusa pe respiratia ta.

Cand esti suficient de relaxata, gandeste-te la o persoana care te face fericita. Concentreaza-ti iubirea altruista fata de persoana respectiva.

Calugarul budist citat e catre editorii Business Insider spune ca toti avem o persoana iubita. O persoana pe care o iubim neconditionat. Adesea ne gandim la persoana respectiva pret de cateva secunde pe zi, reintorcandu-ne apoi la activitatile noastre zilnice.

Insa, tehnica meditatiei budiste presupune sa ne concentram pe sentimentul acela cald de iubire, sa-l cultivam timp de zece minute, sa nu il lasam sa dispara din mintea noastra dupa 15 secunde. Oricat ai fi de distrasa de alti factori interni sau externi, incearca sa readuci la viata sentimentul acela pur de iubire neconditionata.

Meditatia budista bazata pe compasiune presupune doar aceste activitati zilnice. Apoi incearca sa practici acelasi gen de iubire axata pe compasiune si fata de restul oamenilor din viata ta.

Conform studiilor in care a participat Matthieu Ricard, mintea reactioneaza la acest gen de meditatie, iar creierul dezvolta in timp capacitatea de control emotional din ce in ce mai puternic. Reglarea emotionala va deveni mai simpla daca experimentezi tehnica meditatiei budiste. Editorii Business Insider iti propun si meditatia asistata de Ricard, daca vrei sa stii cum sa te relaxezi si cum sa fii un om mai bun.

Citeste si: Compasiunea de sine – metoda care te ajuta sa uiti de regrete

Foto: Guliver