Ca sa ai succes la job nu e de ajuns sa fii foarte bine informata sau sa ai o experienta vasta in domeniu. Economistul David Deming, de la Harvard, a studiat care sunt cele mai apreciate calitati ale angajatilor care au ajuns in functii de conducere, din 1980 si pana in zilele noastre, si a ajuns la concluzia ca inteligenta emotionala (EQ) este mai importanta pentru a avansa la serviciu decat cea cognitiva (IQ). Iata cele mai intalnite tipuri de persoane care nu reusesc la job!

9 tipuri de persoane care nu reusesc la job? Cei care nu se opresc din povestit atunci cand tu ai de predat un proiect urgent si esti foarte stresata, care isi asuma meritele pentru ideile tale sau care te lasa sa le rezolvi greselile si nu le pasa ca ti-ai pierdut toata noaptea ca sa le acoperi spatele.

Tipuri de persoane care nu reusesc la job: care e legatura dintre inteligenta emotionala si performanta la job

Ideal este ca angajatii sa posede atat inteligenta cognitiva, cat si emotionala, insa EQ este mai important decat IQ, pentru ca este responsabila intr-un procent de 58% de performanta la locul de munca, scrie huffingtonpost.com. Inteligenta eomotionala inseamna puterea de a intelege sentimentele, nevoile si grijile celorlalti, dar si capacitatea de a te cunoaste pe tine, sa stii care iti sunt limitele si cand e cazul sa asculti sfaturile celor din jur. Inteligenta emotionala te ajuta in procesul de dezvoltare personala si sa socializezi mai usor cu cei din jur, sa fii optimista si sa nu te pierzi in situatiile stresante.

Cei care nu au inteligenta emotionala sau cu valori prea mici ale acesteia au sanse minime spre inexistente sa evolueze la job. Este important sa depistezi aceste tipuri de persoane care nu reusesc la job si sa le analizezi comportamentul, incercand sa tii cont de greselile pe care le fac.

Lasul

Frica este un factor motivational foarte puternic. De aceea, candidatii la presedintie le spun oamenilor ca oponentii lor o sa „distruga economia“ si, tot din acest motiv, pe pachetele de tigari e scris ca „fumatul ucide“. La job, oamenii foarte fricosi se comporta deseori irational si au tendinta mereu sa dea vina pe ceilalti pentru greselile lor, dar si sa ascunda lucruri importante, pentru a nu complica situatiile.

Negativistul

De pe lista cu tipuri de persoane care nu reusesc la job nu lipsesc angajatii care au mereu energie negativa, adica acei oameni care sunt tot timpul pesimisti si vad doar partea urata a fiecarei experiente de viata pe care o traiesc.

Arogantul

Fara prea multe cuvinte, arogantul crede ca tot ceea ce exista in aceasta lume are legatura cu el si, prin urmare, tot ceea ce faci este o provocare pentru el. Angajatii aroganti au performanta redusa la locul de munca si nu reusesc sa comunice cu colegii.

Angajatul care nu are o opinie proprie

Tipuri de persoane care nu reusesc la job? Probabil ca ai intalnit si tu acea categorie speciala de oameni care aduc mereu in discutie sintagma „asa am procedat mereu“ si care sunt foarte comozi. Acestia executa task-urile fara sa puna intrebari, preiau felul in care grupul rezolva problemele, dar nu indraznesc sa iasa de sub carapace si sa inoveze. Daca cei din jur incearca sa te spele pe creier si sa isi impuna parerile lor, ai grija. O astfel de atitudine nu te va ajuta sa avansezi in cariera.

Temperamentalul

Unii oameni nu au deloc control asupra emotiilor lor, asa ca acestea le intuneca judecata. Ei vor refuza un proiect important, fara argumente, doar pentru ca au o stare proasta si ii judeca pe cei din jur fara sa analizeze in mod obiectiv faptele lor.

Eterna victima

In prima faza, cand de abia il cunosti, ti se pare ca acest om este cel mai nefericit si ai tendinta sa il asculti si sa il ajuti. Insa pe masura ce timpul trece, realizezi ca o astfel de persoana este victima tot timpul. Chiar si realizarile sunt insotite de lamentari si de angoase, asa ca o astfel de atitudine nu are cum sa fie benefica pe plan profesional.
Daca ti s-a parut interesant articolul despre tipuri de persoane care nu reusesc la job, citeste si: Semne ca vei avea succes in orice domeniu iti doresti sa lucrezi. 

Foto: Guliver