Toti uitam lucruri uneori: unde ne-am pus cheile de la casa, care e parola de la e-mail-ul personal si cate altele! Uitarea este rezultatul stresului cotidian, care ne „stoarce” creierul de informatiile elementare. Exista insa trucuri pentru imbunatatirea memoriei.

Pe masura ce inaintam in varsta, memoria ni se „erodeaza”. Hipocampusul, zona din creier responsabila cu memoria, pierde 5% din celulele nervoase la fiecare zece ani. Mai mult decat atat, imbatranirea in sine incetineste producerea unui neurotransmitator vital pentru invatare si functionarea memoriei. Din acest motiv e bine sa apelam la niste trucuri pentru imbunatatirea memoriei

Imbunatatirea memoriei este posibila! Nu trebuie sa faci decat un mic efort

Vestea buna este ca cercetatorii au descoperit in ultimii ani ca creierul poate forma noi retele neuronale (proces numit neuroplasticitate). Asta inseamna ca cu putin efort, imbunatatirea memoriei este posibila. Iata cateva trucuri date de editorii site-ului purewow.com, ca se ne crestem capacitatea memoriei.

1. Reimprospateaza-ti memoria

Ghici ce? Activitatile fizice sunt la fel de benefice pentru creier asa cum sunt si pentru corp. Exercitiile regulate de aerobic si cele care-ti fac inima sa „vibreze“ stimuleaza zona hipocampusul, zona creierului responsabila in retinerea lucrurilor, formarea amintirilor si capacitatea de concentrare.

2. „Sparge“ rutina

Scriitorul Paulo Coelho a scris odata pe contul sau de Twitter: „Daca crezi ca aventura este periculoasa, incearca rutina: e fatala!“. Tendinta de a nu iesi din tipare si a face mereu aceleasi lucruri la fel reprezinta drumul sigur catre a fi uituca. In schimb, experientele noi ajuta creierul sa retina mai usor informatii. Asa ca data viitoare cand iti pica in mana o revista, incearca sa citesti in alta ordine, poate o sectiune pe care de obicei o eviti. Sau cauta un alt drum pe care sa te intorci acasa de la serviciu sau alege o alta alee pe care sa te plimbi seara.

3. Socializeaza

Interactiunea cu oamenii alunga stresul si depresia, ambele fiind cauze majore pentru pierderea memoriei. Nu scapa nicio ocazie de a te vedea cu prietenii, chiar si o data pe saptamana. Cauta o activitate constanta care sa implice o activitate de grup pe termen lung.

4. Accepta provocari pentru imbunatatirea memoriei

Jocurile care-ti pun mintea la contributie sunt moduri excelente de a-ti mentine creierul activ. In loc sa te trantesti pe canapea la televizor de cum ajungi acasa, mai bine convinge-ti iubitul sau familia sa incercati impreuna un joc de societate distractiv.

5. Ia-ti doza de cofeina pentru imbunatatirea memoriei

Cercetatorii spun ca putina cofeina in fiecare zi poate stimula memoria pe termen lung. Nu exagera, limiteaza-te la o ceasca de cafea, suficienta pentru a ajuta la retinerea detaliilor.

6. Atentie la alcool

Cateva pahare de vin in fiecare seara inainte de culcare s-ar putea sa nu fie cel mai bun obicei. Un studiu recent arata ca barbatii de varsta medie care beau mai mult de doua pahare si jumatate de vin pe zi sunt predispusi pierderilor de memorie si au dificultati cognitive cu sase ani mai devreme in comparatie cu cei care beau moderat.

7. Mediteaza pentru imbunatatirea memoriei

Ultimul truc, dar nu cel din urma, care duce la imbunatatirea memoriei pe termen lung, este meditatia. Actul in sine de a te concentra asupra respiratiei este dovedit ca alunga stresul. Nu fi sceptica, meditatia se poate practica oriunde, oricand. Pur si simplu, inchide ochii si concentreaza-te pe un singur lucru care te face fericita. Asculta-ti respiratia, acorda-i atentie si vei simti cum te eliberezi de stres.

Ia in considerare si aceste exercitii pentru memorie mai buna!

Foto: Guliver