3 posturi de yoga pentru meditatie.

Chiar daca meditatia inseamna una, iar yoga – alta, exista si cateva posturi de yoga pentru meditatie care sunt usor de pus in aplicare, chiar si de catre incepatori.

Yin yoga e o cale excelenta de a-ti intinde muschii si a permite corpului sa incetineasca. E o practica potrivita pentru incepatori, care ar putea fi intimidati de posturile care necesita pozitii in echilibru. Chiar daca e un fel de yoga mai lent si mai reconfortant, yin yoga inseamna mai mult decat flexibilitate, are beneficii atat pentru corp, cat si pentru minte.

Incetinirea corpului si faptul ca nu e nevoie sa te fortezi sa stai intr-o postura inconfortabila iti permit sa respiri mai profund si sa meditezi, noteaza Mindbodygreen.com. Cand iti incetinesti corpul si observi fiecare postura, poti sa comunici mai bine cu tine insati, inclusivi cu corpul tau. Iar aceasta comunicare va avea efecte pozitive asupra vietii tale de zi cu zi.

Yin yoga: 3 posturi de yoga pentru meditatie

1 Postura copilului

Stai in genunchi si apoi asaza-te cu fundul pe calcaie. Apleaca-te in fata apropiindu-te cat mai mult de saltea si intinde mainile pe langa cap, cu palmele pe saltea. Concentreaza-te la respiratie si stai in aceasta postura intre doua si patru minute. Cele mai potrivite sunt respiratiile adanci, din abdomen. Lasa-ti spatele moale si elibereaza tensiunea din maxilar.

2 Postura eroului doborat

Aceasta este una dintre cele mai eficiente posturi de yoga pentru meditatie. Asaza-te pe genunchi, cu picioarele departate. Pune-ti apoi sezutul pe saltea, astfel incat sa fie asezat intre calcaie. Incet, lasa-te pe spate pana iti sprijini tot spatele si capul de podea. Odihneste-ti bratele pe abdomen. Daca e inconfortabil, foloseste o perna pe care sa iti sprijini capul si spatele. Stai in aceasta postura intre doua si patru minute. Concentreaza-te pe respiratie si relaxeaza-ti spatele.

3 Postura dragonului

Din pozitia in care te sprijini pe genunchi si pe palme, fa un pas in fata cu piciorul drept si intinde cat poti celalalt picior. Adu amandoua mainile la nivelul degetului mare de la piciorul pe care il tii indoit. Mentine aceasta postura timp de cateva respiratii, doua-patru minute. Repeta si cu celalalt picior. Inmoaie-ti umerii si ridica-ti pieptul cand respiri.

FOTO: Guliver

Citeste si: Yoga pentru incepatori: pozitii de exersat fara riscuri.