Cum te relaxezi inainte de culcare, cum scapi de stres si cum sa ai un somn linistitor? Am gasit pe Elite Daily cele mai eficiente tehnici yoga de calmare.

Stresul. Oricat ai incerca sa il eviti, stresul apare in viata ta si nu mai dispare. Sigur ca in timpul zilei ai treaba si iti tii mintea ocupata. Insa cum te relaxezi inainte de culcare?

E lucru stiut ca toate anxietatile, toate intrebarile existentiale si toate starile de nervi se aduna noaptea, cand pui capul pe perna. Vrei sa adormi insa… Insa cum te relaxezi inainte de culcare? Citeste mai jos cum te poate ajuta yoga sa dai shut down si sa dormi linistita.

Cum te relaxezi inainte de culcare – pozitii yoga pe care sa le incerci ca sa dormi bine

  1. Pozitia Copilului

Incepe yoga seara cu o pozitie relaxanta, folosita pentru odihna si relaxare. Aceasta pozitie intinde muschii spatelui, tensionati peste zi. Relaxeaza soldurile, genunchii, gleznele si coapsele si intinde umerii si gatul.

Stai in pozitia Copil intre unul si trei minute si relaxeaza-te cu ajutorul tehnicilor de respiratie.

  1. Cainele cu fata la sol

Iata cum te relaxezi inainte de culcare: continua pozitia Copil catre pozitia Cainele cu fata la sol. Este o postura yoga ce iti intareste bratele si umerii, intinzand grupele mici de muschi si tendoanele.

Aceasta pozitie de yoga este ideala ca remediu pentru durerile de spate, cauzate de stres, dar si pentru durerile de cap.

Ai grija sa ai degetele palmelor intinse bine si distribuie-ti greutatea in mod egal, asa incat sa nu pui presiune prea mare pe palme si pe incheieturile mainilor.

  1. Postura Porumbelului

Ridica-ti piciorul drept din pozitia anterioarta si adu genunchiul aproape de nas. Apoi lasa piciorul la sol in timp ce iti intinzi piciorul stang in spate, pana ajungi in pozitia porumbel.

Aceasta pozitia de yoga relaxeaza tensiunea adunata in solduri. Stai in aceasta postura pana la maximum 5 minute. Incearca in tot acest timp sa respiri adanc si sa lasi orice gand pesimist sau energie negativa sa dispara.

  1. Copacul

Acum, ca soldurile iti sunt deschise dupa pozitia anterioara, ridica-te si echilibreaza-te in pozitia Copac. Invata cum te relaxezi inainte de culcare cu yoga si efectueaza aceasta pozitie pentru detasare si pentru a uita de stres.

Aceasta pozitie imbunatateste echilibrul si postura, intareste muschii centrali, gleznele, coapsele si coloana vertebrala.

  1. Pozitia rotita asezata

Aceasta pozitie intinde umerii, soldurile, gatul si energizeaza coloana vertebrala. In timp ce inspiri, alungeste-ti spatele, incercand sa “pari mai inalta”.Cand expiri, roteste-te si mai mult, uitandu-te peste umar.

  1. Pozitia ghemuita

Invata cum te relaxezi inainte de culcare cu ajutorul yoga si stresul va ramane in trecut! In pozitia ghemuita iti linistesti mintea si te deconectezi. In plus, intinzi coloana, umerii si muschii. Incearca sa iti tii spatele drept, intins, pe masura ce te intinzi in fata.

  1. Meditatia

Ultima etapa din destresarea de seara este meditatia. Iata cum te relaxezi inainte de culcare: asaza-te bine, gaseste un loc confortabil si fa urmatoarele lucruri:

  • inchide ochii;
  • focuseaza-te pe respiratie;
  • seteaza ceasul la 6 minute si da-ti voie sa te relaxezi;
  • fii martorul propriilor ganduri, fara a le judeca;
  • poti folosi ulei esential de lavanda pe tample.

Aceasta poate fi rutina ta de calmare in fiecare seara acum ca stii cum te relaxezi inainte de culcare cu ajutorul yoga.

Citeste si: Loc de relaxare. Unde este bine sa meditam.

Foto: Guliver