Pages: 1 2

4 tipsuri pentru o sedinta acasa

Power yoga este versiunea occidentala a unui tip de yoga indian denumit ashtanga yoga, si are rolul de a mari considerabil flexibilitatea corpului. Rezultatul  practicarii ei este  o mai buna stare generala de sanatate fizica si psihica.

Power yoga este un tip de yoga tot mai des intalnit si in salile de sport, asa ca daca esti curioasa sa-i descoperi beneficiile, nu ezita sa-l incerci! O poti face si acasa, punand in practica cateva pozitii cheie pe care ti le vom explica. Dar daca nu ai mai facut niciodata yoga, te poti inscrie la cursuri pentru a fi sigur ca executi corect miscarile.

Desi power yoga este o versiune scurtata si modificata, imprumuta o multmime de exercitii specifice variantei originale de ashtanga yoga, printre care bikram yoga (se realizeaza o serie de 26 de pozitii, impreuna cu exercitii speciale de respiratie) si ivengar yoga (are la baza aliniamentul fizic exact si foloseste o recuzita care include chingile si fasele elastice).

Pentru a realiza power yoga nu exista o reteta care sa cuprinda pasi specifici. Instructorii specializati combina tehnica respiratiei cu zeci de posturi clasice de yoga: posturi in picioare, posturi in sezut, posturi cu spatele indoit, posturi cu corpul rasucit etc.

Power yoga ar trebui invatat mai intai alaturi de un instructor specializat si abia apoi poate fi pus in practica acasa

Power yoga este vazut ca un tip de yoga destul de solicitant fizic, insa cunoscatorii spun ca poate fi realizat de catre orice practicant de yoga, chiar si incepator. Ceea ce este mai dificil la power yoga este faptul ca, pe langa exercitiile fizice dificile, este necesara si mentinerea pozitiei respective pentru cat mai mult timp, ca sa fie imbunatatita flexibilitatea.

Tranzitia intre posturile de yoga este una foarte lenta, cu scopul de a creste rezistenta fizica, dar si abilitatea de a mari concentrarea pentru o perioada mai mare de timp. Posturile din power yoga sunt legate printr-o tehnica cruciala, numita „salutarea soarelui”. Aici sunt cuprinse 12 posturi de yoga ce ajuta la intarirea puterii si flexibilitatii muschilor si a coloanei vertebrale. Aceste pozitii incalzesc corpul si tonifiaza muschii abdominali. De regula, tehnica de salutare a soarelui se realizeaza inainte de a incepe o sedinta de power yoga pentru a incalzi si relaxa corpul. Trebuie sa mai stii ca power yoga se realizeaza intr-o camera incalzita, pentru a obtine o mai mare flexibilitate a muschilor.

Iata si cateva dintre beneficiile practicarii power yoga: mareste flexibilitatea si forta, imbunatateste abilitatea de concentrare, elibereaza tensiunea si anxietatea, ajuta la corectarea posturii, tonifiaza corpul si indeparteaza toxinele din organsim prin transpiratie. Sa practici power yoga acasa nu este insa un lucru usor, deoarece unele dintre pozitii trebuie invatate foarte corect de la un instructor specializat, astfel incat sa nu exista riscul accidentarii. Iata pasii minimi pe care ii poti face pentru a incepe sa practici power yoga acasa.

Pages: 1 2