Pages: 1 2

Exercitiile de baza in sivananda yoga

Sivananda yoga este o tehnica de yoga creata de Swami Sivananda, un celebru practicant de yoga hindus. Acest tip de yoga s-a pastrat intact inca din 1936 cand a fost prezentat prima data. Cel mai mare beneficiu pe care sivananda yoga il aduce corpului este imbunatatirea starii de sanatate.

Sivananda yoga este o tehnica de yoga ce isi propune sa mentina vitalitatea si sanatatea corpului (prin intarirea si tonifierea muschilor) si sa scada riscul aparitiei unor boli prin simpla ingrijire a trupului. Filozofia pe care se bazeaza sivananda yoga este concentrata in urmatoarele cinci principii: o respiratie corecta (pranayama), exercitii (asanas), dieta (vegetariana), relaxare (savasana) si gandire pozitiva (meditatie).

Scop: intarirea oaselor si tonifierea muschilor

Sivananda yoga este, de regula, predata de instructori care au absolvit un curs specializat. Acest tip de yoga implica punerea in practica a 12 pozitii de baza care au ca scop imbunatatirea puterii fizice, a flexibilitatii, o mai buna respiratie si o intrare mai rapida in starea de meditatie. Pozitiile sunt in mare parte exercitii de stretching menita sa deschida chakrele corpului, sa intareasca oasele si sa imbunatatesca funtionarea sistemului circulator.

Poti practica si tu acasa aceasta tehnica de yoga, daca citesti cu atentie urmatorii pasi. Daca vei practica in mod constant aceasta tehnica de relaxare, nu numai ca te vei simti mai bine psihic, dar iti vei imbunatati si conditia fizica.

5 pasi ca sa realizezi sivananda yoga

1. Aseaza-te in pozitia lotusului, cu picioarele incrucisate. Roteste-ti usor umerii inainte si inapoi. Concentreaza-te pe respiratie. Trage aer in piept pe nas si expira pe gura. Incearca sa iti umpli plamanii si abdomenul cand inspiri si sa le eliberezi complet cand expiri.

2. Inspira, ridica bratele. Expira, lasa bratele jos si intinde-le pana atingi pamantul cu palmele. Tine-ti mainile pe pamanat si paseste cat poti de departe in spate cu piciorul drept, iar apoi cu stangul. Ridica-ti bazinul, baga-ti capul intre umeri si tine spatele drept. Mentine pozitia cateva secunde, iar apoi adu picioarele pe rand langa maini, arcuieste-ti spatele si ridica-te usor. Repeta exercitiul incepand si cu celalat picior.

3. Intinde-te pe spate, cu bratele si picioarele relaxate. Pune-ti mainile sub bazin si ridica usor picioarele, in pozitie de lumanare. Incearca sa tii picioarele cat mai drepte, respira normal si mentine pozitia pentru 30 de secunde. Ca sa revii in culcat, lasa picioarele usor in jos si scoate mainile de sub bazin.

Pages: 1 2