Pages: 1 2

Cei mai importanti pasi pentru a practica acasa

Yoga nidra seamana mai mult cu o meditatie decat cu yoga propriu zisa si este destul de usor de realizat. Daca ai facut yoga vreodata, stii ca la sfarsitul exercitiilor, corpul trebuie sa se relaxeze pentru cateva minute intr-o postura numita savasana. In cadrul unui curs de yoga nidra, de la savasana incepe sedinta de relaxare. 

Yoga nidra este o tehnica de relaxare profunda (nidra inseamna somn) ce a fost dezvoltata de un maestru yogin indian intre anii 1950-1960. O sedinta de yoga nidra se focuseaza pe relaxarea mintii si a corpului, mentinand in acelasi timp o stare de alerta totala. Principalele beneficii ale acestui tip de yoga sunt relaxarea sistemului nervos, schimbarea starii de spirit, eliberarea de anxietate, reducerea durerilor musculare si tratarea insomniei.

Yoga nidra seamana mai mult cu meditatia decat cu o sedinta de yoga propriu-zisa

Pentru a practica yoga nidra trebuie sa cunosti pozitia numita savasana (sau relaxarea finala): pur si simplu stai intinsa pe spate cu ochii inchisi, tii bratele putin departate de corp si picioarele usor desfacute, iar palmele trebuie sa fie lipite de pamant si degetele rasfirate. Din punct de vedere fizic, acestea sunt toate “miscarile” pe care trebuie sa le practice in cazul yoga nidra.

Cele mai multe sedinte de yoga nidra dureaza intre 20 si 45 de minute. Pentru incepatori este putin dificil sa reuseasca sa faca o sedinta completa de yoga nidra, dar daca faci parte din aceasta categorie nu trebuie sa te descurajezi repede. In prima faza, yoga nidra produce o stare de meditatie. Lucrand intens la procesul de relaxare a mintii, pe parcurs vei reusi sa pui in practica si pasii necesari pentru yoga nidra. Important este sa exersezi cat mai des. Iar ca sa iti fie mai usor, iti poti cumpara un CD cu instructiunile necesare pentru acest tip de yoga ori te poti inspira din niste filmulete postate pe youtube. In plus, iti detaliem si noi pasii cei mai importanti pe care trebuie sa-i pui in aplicare.

5 pasi ca sa inveti sa practici yoga nidra acasa

1. Ca sa te poti relaxa mai rapid pentru yoga nidra, poti exersa cateva exercitii usoare inainte de a incepe sedinta propriu zisa. Acesta este un pas optional si este indicat pentru incepatori. Cel mai recomandat exercitiu este salutul soarelui, o succesiune de douasprezece miscari pe care le poti afla din materialul Yoga pentru tonifiere.

2. Continua cu pozitia savasana: stai culcata cu mainile usor departe de corp si picioarele usor desfacute. Ca sa fii cat mai confortabila, stai pe o saltea speciala pentru yoga si pune-ti o perna subtire sub cap. Unii specialistii recomanda sa te invelesti si cu o patura usoara (depinde de temperature din camera).

3. Inspira si expira pe nas, permitand cutiei toracice sa se deschida si sa se contracte usor cu fiecare respiratie. Urmeaza acest pas cateva minute, fiind atenta si la senzatiile pe care ti le da trecerea aerului prin nari. Foloseste respiratia ca sa te mentii alerta in prezent fara ca mintea sa zboare la trecut sau la viitor.

Pages: 1 2