Depresia si anxietatea au ajuns sa fie bolile acestui secol, cu din ce in ce mai multe victime care le cad prada. Exista medicamente, exista psihoterapie, dar poate ai nevoie de ceva mai mult. Yoga pentru depresie functioneaza uimitor de bine si iti spunem chiar acum de ce!

Depresia se manifesta de multe ori ca o lipsa de energie pentru a indeplini si cele mai de rutina sarcini, precum mancatul sau spalatul pe dinti. Yoga te ajuta sa iti cureti corpul de tot ce iti blocheaza fluxul de energie. Si prin posturi, creeaza cele mai bune cai prin care sa circule aceasta prin corpul tau.

Stii ce te mai ajuta la depresie? Endorfinele pe care le obtii din exercitii fizice. Iar o sesiune de yoga te ajuta sa iti pui sangele in miscare si este o provocare pentru organismul tau.

De asemenea, partea de meditatie din sesiunea de yoga te ajuta sa te confrunti cu gandurile si cu emotiile tale si, in timp, doar sa le observi sa nu le mai lasi sa te afecteze.

3 posturi de yoga pentru depresie

Postura copilului

Te ajuta sa scapi de stres si de oboseala si, in acelasi timp, iti intinde spatele. Aseaza-te pe calcaie, cu degetele mari de la picioare atingandu-se. Coboara-ti abdomenul si pieptul catre podea. Lasa-le sa se odihneasca pe picioare. Adu-ti fruntea pe podea. Intinde mainile inspre spate, lipite de corp, cu palmele in sus. Repira de 5-10 ori, pana cand simti ca te relaxezi.

Postura Cobra, modificata

Iti creste nivelul de energie si starea de spirit si iti intareste spatele. Din postura copilului, aluneca usor cu trunchiul in fata, pana cand stai intinsa, cu fata in jos. Pune-ti palmele pe podea, in dreptul umerilor. Varfurile degetelor trebuie sa fie orientate in fata, iar coatele, cat mai aproape de corp. Apoi, cu ajutorul muschilor spatelui, ridica trunchiul usor de la sol. Trebuie sa apesi cat mai putin in palme. Ai grija sa nu pui prea multa presiune pe spate.

Postura Caine cu fata in jos

Din Cobra, sprijina-te in genunchi si in palme. Desparte-ti genunchii, pana cand sunt aliniati cu soldurile. Muta-ti incheieturile de la maini usor in fata umerilor. Rasfira-ti degetele de la maini, inspira adanc si ridica-ti sezutul, tinand talpile pe sol. Daca iti e greu sa mentii pozitia, indoaie usor genunchii si ridica-te putin pe varfurile de la picioare.

Foto: iStock.

Daca ai nevoie de o solutie rapida, de urgenta, iata cum sa scapi de o stare depresiva in doar 5 minute!