o piele stralucitoare

Pielea este cel mai mare organ, asa ca este important sa o protejezi de razele nocive ale soarelui si sa consumi alimente care o ajuta sa fie sanatoasa. Daca vrei sa ai o piele stralucitoare in orice anotimp, consuma fructe si legume din belsug, scrie mindbodygreen.com. 

O piele stralucitoare este frumoasa si se remarca mai ales in sezonul cald, cand porti rochii de vara si pantaloni scurti. Nutritionistii sustin ca este bine sa incluzi in dieta cat mai multe alimente care cresc nivelul de colagen din organism.

Cele mai bune alimente pentru o piele stralucitoare

O dieta bogata in alimente care contin grasimi sanatoase te ajuta sa ai o piele frumoasa si sanatoasa. Este recomandat sa consumi avocado, somon, ulei de masline, nuci, seminte de in sau sardine. Indicate sunt si cerealele integrale.

Pe langa aceste alimente care contin Omega 3, este recomandat sa mananci si foarte multe fructe si legume proaspete. Acestea sunt bogate in vitamine, minerale, fibre, proteine si alte substante nutritive.

1. De ce sunt bune alimentele portocalii

Fructele si legumele portocalii sunt bogate in carotenoide, in special in betacaroten. Daca optezi pentru aceste alimente, medicii nutritionisti sustin ca vei avea o piele stralucitoare si frumoasa. In plus, vei fi protejata de razele nocive ale soarelui.

Ce alimente sa consumi:

  • dovleac;
  • piersici si nectarine;
  • mango;
  • morcovi.

2. Cum te ajuta vitamina C

Vitamina C joaca un rol foarte important in sanatatea pielii. Studiile arata ca alimentele care o contin stimuleaza productia de colagen din corp si au numeroase beneficii pentru persoanele care se confrunta cu hiperpigmentarea.

Bogate in antioxidanti, aceste fructe si legume iti protejeaza pielea de razele nocive ale soarelui si astfel reduc riscul aparitiei cancerului de piele.

Ce alimente sa consumi:

  • kiwi;
  • capsune;
  • portocale;
  • grapefruit;
  • ardei galbeni;
  • broccoli.

3. Opteaza pentru produsele care contin grasimi sanatoase

Grasimile sanatoase contribuie la mentinerea elasticitatii pielii si o hidrateaza. In plus, studiile arata ca alimentele bogate in Omega 3 protejeaza pielea de razele nocive ale soarelui.

Ce alimente sa consumi:

  • avocado;
  • ulei de masline;
  • sardine;
  • nuci.

4. Proteinele fac minuni pentru piele

Proteinele au numeroase beneficii pentru sanatatea organismului in general, nu numai pentru piele. Acestea ajuta la reglarea nivelului de hormoni din organism. De exemplu, ouale sunt bogate in luteina, o substanta esentiala pentru o piele sanatoasa.

Ce alimente trebuie sa consumi:

  • oua;
  • peste;
  • fasole;
  • orez brun;
  • mazare.

5. Nu uita sa te hidratezi!

Apa este cea mai importanta sursa de hidratare, dar poti sa consumi si bauturi sanatoase, cum ar fi ceaiurile sau smoothie-urile din fructe. De exemplu, un studiu recent arata ca ceaiul verde are numeroase beneficii asupra sanatatii pielii. Este recomandat sa il consumi in special vara, pentru ca iti protejeaza pielea impotriva razelor nocive ale soarelui.

Ce bauturi sa consumi:

  • apa minerala sau plata;
  • ceai verde;
  • smoothie-uri din legume sau fructe;
  • supe.

Afla mai multe si despre Alimente sanatoase pentru piele. Cresc nivelul de colagen. 

Daca ti-a placut acest articol, da like pe pagina noastra de Facebook sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!

Foto: Guliver