Exercitii pentru un abdomen plat. Cum le faci corect?

Frumusetea fizica nu este intotdeauna genetica. De multe ori, trebuie sa faci efort ca sa o obtii. Invata sa faci corect exercitii pentru un abdomen plat.

Vrei un abdomen fara grasime, plat si frumos. Nu e nimic nou pana acum. De obicei, atunci cand faci exercitii pentru un abdomen plat te gandesti la abdomene. Dar abdomenele clasice, cele pentru care stai intinsa pe spate si faci doar ridicari de trunchi nu sunt singurele eficiente. Unele alternative la abdomene pot da rezultate mult mai bune.

Abdomenele simple lucreaza mai mult partea din fata a muschilor, cei de pe burta. Dar daca vrei cu adevarat exercitii pentru un abdomen plat invata sa lucrezi si muschii spatelui, soldurilor si coapselor superioare, scrie Shape.com.

Cum sa faci corect exercitii pentru un abdomen plat

1. Abdomene laterale

Pentru un abdomen plat, perfect tonifiat, fa aceste abdomene laterale. Asaza-te pe salteaua de gimnastica pe o parte. Apoi ridica-ti corpul in asa fel incat sa stai sprijinita doar pe antebrat si pe glezna piciorului pe care stai. Restul corpului nu trebuie sa aiba contact cu solul. Practic, doar antebratul si glezna vor fi punctele tale de contact cu salteaua. Tine picioarele lipite. Pozitia este corecta atunci cand intre corpul tau si sol ramane un spatiu gol sub forma de triunghi.

Mentine aceasta pozitie pentru 30-45 de secunde. Apoi revino in pozitia initiala, asezata pe saltea. Repeta miscarea de 10 ori, apoi schimba pozitia si fa acelasi lucru pentru cealalta parte a corpului.

2. Abdomene cu mingea

Asaza-te pe spate, tinand picioarele intinse si incrucisate. Ia in maini o minge medie. Ridica-ti de la sol picioarele si spatele. Mentine pozitia picioarelor incrucisate si tine mingea in maini. Roteste-ti trunchiul de la stanga la dreapta si inapoi, tinand picioarele in aceeasi pozitie, ridicate. Trebuie sa simti cum lucreaza musculatura abdomentului si muschii laterali. Fa 3 seturi de cate 15 rotiri ale trunchiului, de trei-patru ori pe saptamana.

3. Abdomene cu picioarele ridicate

Health.com scrie ca unul dintre cele mai bune exercitii pentru un abdomen plat este inspirat din pilates. Stai intinsa pe spate, cu picioarele ridicate in unghi de 90 de grade. Cu alte cuvinte, partea inferioara a picioarelor -gambele – trebuie sa fie paralela cu solul. Mainile trebuie sa fie intinse deasupra capului, in linie cu solul. Inspira si ridica-ti trunchiul, astfel incat mainile intinse sa ajunga in dreptul genunchilor, incadrand picioarele. In acelasi timp, indreapta picioarele, tinandu-le tot ridicate. Linia picioarelor indreptate si trunchiul trebuie sa formeze un V. Mentine pozitia cateva secunde si simte cum ti se incordeaza muschii de pe burta, lateral, spate si picioare.

Revino lent in pozitia initiala, in timp ce expiri. Picioarele indoite si mainile deasupra capului. Repeta de 15 ori.

4. Flotari

Cand faci exercitii pentru un abdomen plat, nu ignora restul corpului. Acest exercitiu presupune lucrul cu aproape toti muschii. Iti folosesti si mainile si picioarele.

Asaza-te in pozitie de flotare, cu mainile mai departate fata de latimea umerilor. Indoaie mainile pana te apropii cat poti de mult cu pieptul de saltea. Apoi indreapta mainile, ridicand tot corpul. Ai grija ca pozitia sa fie cea corecta, cu picioarele si trunchiul in linie dreapta. Iti vei intari muschii abdomenului, spatelui, picioarelor si mainilor. Daca vrei sa depui si mai mult efort, fa aceste flotari cu un picior ridicat. Fa reprize de cate 10 – 12 flotari.

5. Ridicari cu greutati

Asaza-te pe salteaua de gimnastica, pe spate. Tine intre picioare, cu labele picioarelor, o gantera de 3-5 kilograme. Asaza-ti palmele sub sezut, atingand podeaua. Ridica picioarele de la sol concentrandu-te asupra muschilor abdominali. Ridica picioarele pana le aduci in dreptul pieptului. In acelasi timp, ridica capul si umerii, astfel incat sa nu atinga salteaua. Revino in pozitia initiala. Fa 15-30 de astfel de reprize, de trei-patru ori pe saptamana. Rezultatele se vor vedea in patru saptamani.

Acum ca stii ce exercitii sa faci ca sa nu ai grasime pe burta, afla si care sunt cele 4 superalimente pentru un abdomen plat.

FOTO: istockphoto.com