Fii atenta la semnele pe care ti le transmite organismul ca sa afli daca faci sau nu destul sport sau daca faci corect exercitii. Si ce e nevoie sa schimbi.

Nu e nimic mai frustrant decat sa mergi la sala si sa nu observi vreun rezultat. Da, sa stii, se intampla multor femei. De ce? Pentru ca nu lucrezi atat de mult si de bine pe cum crezi. Sau, mai rau. Lucrezi din greu, dar te concentrezi pe ceea ce nu trebuie.

“E ceva obisnuit sa iti stabilesti un scop si sa fii foarte agresiva cu exercitiile la inceput, iar apoi sa o lasi mai moale cand vezi ca rezultatele intarzie sa apara”, spune Jimmy Minardi, trainer personal.

Cel mai frustrant este atunci cand nu iti dai seama ce faci gresit, cand nu realizezi ca nu lucrezi destul sau la intensitatea la care ar trebui.

Self.com a facut o lista cu 9 semne care iti arata ca e posibil sa nu faci destul sport. Sau sa nu il faci asa cum trebuie.

Cum poti sti ca nu faci destul sport

1. Nu te simti obosita la o zi dupa antrenament

Ce inseamna: “Se intampla atunci cand organismul tau s-a obisnuit cu exercitiile pe care le faci”, spune antrenorul Erin Bulvanoski. Corpul tau nu mai simte ca face efort. Faci aceleasi exercitii de prea mult timp, folosesti aceleasi greutati si, practic, nu mai faci mare efort. E momentul sa schimbi ceva.

Ce sa schimbi: Odata pe saptamana foloseste greutati mai mari. Alterneaza exercitiile de intensitate mai scazuta, cu care te-ai obisnuit, cu unele mai dificile.

2. Nu slabesti deloc

Ce inseamna: Daca hainele nu se aseaza mai bine pe tine, desi mergi de cateva luni la sala, inseamna ca ceva nu e bine.

Ce sa schimbi: Tine evidenta a aceea ce mananci si vezi daca e nevoie sa iti ajustezi dieta. Daca antrenamentul tau nu include si exercitii de forta, adauga si niste greutati in rutina de fitness. Asta, ca sa arzi caloriile si sa iti intaresti masa musculara. Lucreaza mai intens sesiuni de exercitii cardio ca sa arzi caloriile eficient.

3. Nu transpiri destul

Ce inseamna: Cand faci sport ar trebui sa transpiri. Mai ales cand faci exercitii intense. Poate ca nu lucrezi la intensitatea potrivita, daca nu simti inima ca accelereaza bataile si nu uzi tricoul de pe tine.

Ce sa schimbi: Fa mai multe exercitii cardio. De exemplu, intre cateva pozitii de yoga sau un set de genuflexiuni fa niste flotari, fandari, sarituri.

4. Ultimul set de exercitii a fost greu, dar mai faci fata inca unuia

Ce inseamna: E cazul sa lucrezi la aparate cu greutati mai mari sau sa folosesti niste gantere mai grele. Daca dupa un set de exercitii obositoare nu mai faci fata inca unuia, e ok, inseamna ca ai lucrat corect si ca ai ajuns la limita.

Ce sa schimbi: Sa folosesti greutati putin mai grele decat pana acum, in asa fel incat la finalul antrenamentului sa fii cu adevarat obosita si transpirata. O sa arzi mai multe calorii si o sa obtii rezultatele dorite mai repede.

5. Poti sa stai de vorba cu prietena ta in timp ce faci sport

Ce inseamna: Daca nu e vorba despre o sesiune mai usoara intre doua seturi de exercitii intense, nu ar trebui sa ai energie si sa stai de vorba. Inseamna ca nu lucrezi la intensitatea necesara ca sa slabesti.

Ce trebuie sa schimbi: Lucreaza corect. Daca faci exercitii cu greutati, nu le pune jos pana cand nu iti tremura mainile cand le ridici. Acesta e semnul ca ai facut destule repetari.

6. Nu ai devenit deloc flexibila la yoga

Ce inseamna: Poate ca nu mergi destul de des la cursurile de yoga. O ora odata la trei saptamani nu o sa te ajute sa devii mai flexibila.

Ce sa schimbi: Propune-ti sa mergi la sala de cateva ori pe saptamana. Atunci cand nu reusesti sa ajungi, fa stretching acasa, macar 10-15 minute.

7. Alergi de cateva ori pe saptamana, dar nu devii mai rapida

Ce inseamna: E foarte probabil sa alergi de fiecare data in acelasi ritm, iar asta nu te ajuta sa devii mai rapida. Intervalele sunt cheia. Trebuie sa castigi in viteza.

Ce sa schimbi: Macar la una dintre alergarile saptamanale propune-ti sa alergi rapid. Fa intervale de sprint sau alearga la deal. Intercaleaza printre acestea si alergare mai usoara.

8. Faci progrese, dar esti in continuare rigida in miscari

Ce inseamna: Faci exercitii de forta si cardio, dar nu faci destul stretching.

Ce sa schimbi: Adauga rutinei tale de sport pilates sau yoga macar o data pe saptamana.

9. Faci mereu aceleasi exercitii, dar nu devii mai buna la executarea lor

Ce inseamna: Poate ca nu lucrezi corect. Faci destul sport, dar nu la calitatea potrivita. Postura gresita sau faptul ca nu ridici destul genunchii pot da complet peste cap munca depusa.

Ce sa schimbi: In timpul exercitiilor aminteste-ti ca pozitia conteaza la fel de mult ca ritmul. Fa exercitiile corect, ducand miscarile pana la capat!

Acum ca stii daca faci sau nu destul sport si cum sa crectezi acest lucru, afla si De ce nu slabesti si ce sa faci ca sa reusesti.

FOTO: istockphoto.com