Cum sa fii frumosa si sanatoasa

Cred cu tarie ca cele doua atribute sunt dependente unul de altul. Ca sa fii frumoasa si sanatoasa trebuie sa te ingrijesti de interiorul si exteriorul tau in aceeasi masura! Si sa tii cont de “decalogul deciziilor gresite”!

In acest jurnal de ingrijire am vorbit pana acum despre ceea ce fac eu ca sa ma mentin in forma. Un raspuns mai amplu la intrebarea pe care o aud de multe ori – “Ce faci ca sa fii frumoasa si sanatoasa?”.

Am dezvaluit “secretele” din cap pana in picioare. Asa ca azi o sa fac altceva. O sa va spun ce nu trebuie sa mai faceti daca tineti la starea voastra de bine, care sunt dusmanii care ne zadarnicesc eforturile zilnice.

1. Fumatul

Recunosc: si eu am fumat. Daca m-ati fi intrebat atunci de ce, cu siguranta as fi gasit niste explicatii in urma carora sa ma ascund. De fapt, nu exista nicio justificare pentru acest viciu. Nu aduce niciun beneficiu. Nu incerc sa va conving sa nu mai fumati – fiecare decide pentru ea – si nici nu o sa invoc impactul fantastic pe care il au tigarile asupra plamanilor si a inimii. Dar va propun un exercitiu: nu mai fumati o saptamana! Analizati-va pielea dupa cele sapte zile fara tigari si o sa vedeti ca arata mult mai bine. O sa fiti mai frumoase si, mai ales, mai sanatoase!

2. Alcoolul

Cu cat il evitati mai des, cu atat mai bine! E un dusman tacut, dar meticulous care ne ataca nu numai moral sau fizic, ci si estetic. Paradoxal, alcoolul deshidrateaza – tenul e primul care reactioneaza la consumul de alcool: se usuca nu numai la nivel superficial, ci si in profunzime ceea ce ii reduce si elasticitatea – si contine foarte multe zaharuri. Calorii! Calorii! Calorii! Ca sa nu mai vorbesc de boli mult mai grave!

3. Zaharul si faina alba

Sunt cativa ani de cand am renuntat sa mai mananc zahar si produse facute cu faina alba. Stiti ca studiile clinice arata ca de dependenta de zahar se scapa mult mai greu decat de cea de droguri? Doar aceasta comparatie si tot e un argument suficient pentru dimensiunea raului pe care zaharul ni-l face.
La fel si faina alba: contine foarte multi carbohidrati rai care ne ingrasa, se digera greu si incetinesc metabolismul. In plus, are un compus care distruge celulele beta din pancreas si netezeste drumul catre diabet.

4. 5 – 6 ore de somn pe noapte

In secolul vitezei, in care simtim toti ca nu ne ajunge timpul, reducem adesea din orele de somn ca sa putem face cat mai multe lucruri pe zi. De cate ori, cand ati ajuns seara acasa, nu ati amanat ora de mers la culcare pentru ca mai aveati ceva de facut? Cu cat muncim mai mult cu atat ne plangem de oboseala si cu cat muncim mai mult dormim mai putin. E “autostrada libera” spre epuizare!
Dintre toate privatiunile, aceasta e cea mai nociva corpului: e mai rau sa stai fara somn decat sa stai fara apa sau mancare! Faceti in asa fel incat sa dormiti cel putin sapte ore. O sa fiti mai productive la birou, o sa aveti mai multa energie, mintea, corpul o sa va functioneze mai bine. Implicit, o sa aratati mai bine!

5. Mancatul dupa ora 19

Nu are nicio legatura cu o cura de slabire! Eu nu mananc dupa sapte seara nu pentru ca vreau sa fiu slaba, ci pentru ca vreau sa fiu sanatoasa. Mesele haotice, fara niciun fel de regula, ne dau metabolismul peste cap si duc la boli digestive.
Corpul are un ceas propriu; daca atunci cand ar trebui sa se odihneasca, il punem la treaba – procesul digestiv nu e chiar atat de putin solicitant pentru corp pe cat ne imaginam noi – il supunem unui stres, il chinuim si mai devreme sau mai tarziu decontam aceste “rele tratamente” pe care i le aplicam.

6. Bauturi carbogazoase

Nu le beti! Nu le beti! Nu le beti! Nu au niciun fel de proprietati nutritive – pur si simplu nu ne aduc niciun beneficiu. Cresc exponential riscul de obezitate – gazul ingerat creste artificial dimensiunea stomacului!!! – si perturba capacitatea corpului de procesare a zaharului. Scad densitatea osoasa, favorizeaza aparitia cariilor si a bolilor renale. Toate aceste efecte sunt dovedite clinic si mi le-au repetat multi dintre nutritionistii cu care am discutat!

7. Ignorarea apei

Corpul nostru contine apa. Foarte multa apa. Doar asa functioneaza normal si asta trebuie sa-I dam. Cand treceam printr-o perioada foarte grea, apa era ultimul lucru la care ma gandeam. M-am intalnit in perioada aceea cu un doctor care, vazandu-ma, m-a intrebat daca stiu cum arata o stafida si cum arata o boaba de strugure. “Cum vrei sa ai pielea, nedeta ca o boaba de strugure sau zbarcita ca o stafida?”. E cea mai buna comparatie la care vreau sa va ganditi de fiecare data cand va intrebati ce e cu ridurile de pe chipul vostru. Bea apa si o sa fii frumoasa si sanatoasa!

8. Ritualul de ingrijire a pielii

Cremele hidratante, tratamentele de curatare, serurile hranitoare nu sunt niste mofturi si nici niste “aliati” la care apelam din cand in cand, in disperare de cauza. Ele satisfac niste nevoi ale corpului si ignorandu-le nu facem decat sa acceleram procesul de imbatranire. Va e lene sa va demachiati seara, inainte de culcare? O sa va para rau mai tarziu! Nu trebuie sa folositi niste produse scumpe, nu trebuie sa visati la cine stie ce operatii! Trebuie doar sa fiti constiincioase si contiente de faptul ca aratam exact asa cum actionam!

9. Lipsa sportului

Sportul inseamna viata! Pur si simplu. De la starea fizica – un corp tonifiat e un corp frumos – la cea psihica – relaxarea, bucuria, multumirea pe care ti le da o ora de sport sunt cu greu echivalate de alta activitate – totul e influentat de exercitiile fizice.
Corpul trebuie pus la treaba! Astfel ne intarim sistemul imunitar, tinem departe osteoporoza (nu e valabil doar pentru femeile trecute de cincizeci de ani, ci pentru toate! Mai bine prevenim decat tartam!), ne protejam inima si plamanii! Sa nu faci sport e una dintre cele mai mari greseli pe care le poti face!

10. Ignorarea stresului

Stresul nu e o stare, stresul e o boala! Epuizarea psihica ne face sa pierdem controlul asupra propriei vieti. Uitam sa mancam, amanam pauzele, ne fortam limitele, ne propunem sa mai rezistam putin. Si inca putin. Si inca putin… pana clacam. Ajugem sa ne simtim rau, sa nu avem energie, sa nu mai avem efectiv putere de a ne bucura de viata. E imposibil sa fii frumoasa si sanatoasa daca esti stresta in permanenta! V-o spun din proprie experianta!

Stiu ca nu e usor sa respectati aceste reguli, stiu ca timpul este cel mai mare dusman si multe dintre greselile de mai sus le facem tocmai pentru ca ni se pare ca nu avem… timp.
Nu avem energie, motivatie, putere. E normal si tocmai din cauza asta e nevoie sa apelam la ajutoare.

solgar

Eu iau suplimente alimentare de la Solgar – Skin, nails and hair formula (pentru “exterior”: unghii, par, piele), Hyaluronic Acid Complex si VM 2000 (pentru “interior”: vitamine, minerale, antioxidanti). Sunt multumita de ele pentru ca nu au efecte secundare, pentru ca au continut exlcusiv natural si pentru ca nu a trebuit trei luni sa-si arate efectele, ci actioneaza imediat!