Poate vi se pare ca e devreme sa vorbim despre iarna, dar pielea trebuie pregatita din timp pentru a face fata cu brio sezonului rece. Eu am reusit sa “imprietenesc” pielea si iarna si va spun cum!

Garderoba de vara si garderoba de iarna. Ingrijirea pielii vara si ingrijirea pielii iarna. Protectia parului vara si protectia parului iarna. Tot aud aceste clasificari, dar… ce se intampla intre timp? De fapt, m-am convins ca succesul tuturor procedeelor de ingrijire si infrumusetare tine de consecventa. Si o casa, oricat de frumoasa ar fi, nu e trainica fara o fundatie solida!

Unde vreau sa ajung cu aceasta analogie? La importanta pe care trebuie sa o acordam ingrijirii corpului in perioadele de tranzitie dintre anotimpuri! Schimbarile sunt perturbatoare pentru buna functionare a trupului si pentru a le putea face fata cu brio e nevoie de o pregatire minutios planificata.

Solutia la indemana

E tardiv sa te dai cu creme de hidratare cand pielea ta deja e intr-un stadiu avansat de deshidratare! Sigur ca incet, incet vei reusi sa diminuezi efectele negative, dar nu era mai bine sa le previi? Sau sa le contracarezi “din fasa”, cand te afectau mai putin?

Asa ca, pentru ca deja toamna si-a intrat cu adevarat in drepturi, o sa va povestesc putin despre ritualul meu de ingrijire a pielii asa incat, la sosirea iernii, sa fie deja pregatita si suficient de hranita si hidratata cat sa nu-mi creeze nicio problema! Cu cat incepem mai din timp, cu atat ne va fi mai usor sa ne acomodam schimbarilor de temperatura si umiditate.

Astfel, cea mai importanta e alimentatia! Toamna e raiul fructelor si legumelor – eu oricum sunt vegetariana, dar in acest anotimp ma bucur parca si mai mult de ele. In salate, smoothie-uri sau coapte la cuptor (merele coapte sunt una dintre slabiciunile mele, cu scortisoara si fara zahar!), le consum frecvent.

Sunt pline de vitamine, imi dau energie si asta se vede pe piele. De asemenea, le folosesc pentru gomaje sau masti home-made pe care le aplic cel putin o data pe saptamana. Beau apa, stau departe de dulciuri – daca aveti probleme cu acneea, e dovedit medical ca acestea va inrautatesc starea tenului – si grasimi.
Ca sa contrabalansez nevoia de grasimi – cu cat temperaturile scand, cu atat corpul isi cauta “surse de caldura” – mananc nuci, seminte si avocado!

 Supradoza de sanatate

Pentru a avea rezultate si mai bune, dar si de mai lunga durata iau suplimente Solgar – Skin, nail and hair formula si VM2000. Calitatile primelor le stiti deja, despre cel de-al doilea produs trebuie sa mai adaug ca e “o supradoza de sanatate”. Intareste sistemul imunitar – afectat direct de schimbarea dintre anotimpuri – si contine toate elementele nutritive necesare: vitamine, minerale, oligoelemente, aminoacizi, antioxidanti, enzime digestive, fibre solubile in apa si bioflavonide.

Iau aceste suplimente alimentare pentru ca ele potenteaza nutrientii si vitaminele pe care le iau din fructe si legume si “sedimenteaza” impreuna o fundatie solida pentru sanatatea pielii. Si frumusetea ei!

In plus, continui sa folosesc creme cu protectie anti-UV – daca soarele sta mai mult in spatele norilor, nu inseamna ca suntem ferite de efectele lui – si ma despart foarte rar de sprayul cu apa termala.
In plus, dimineata folosesc creme hidratante, mai light, iar seara ma dau cu creme mai onctuoase, cu un nivel mai ridicat de elemente nutritive.

Sigur ca nu exista o reteta universal valabila, dar ca sa impacati pielea si iarna, e cazul sa incepeti deja! Sper ca sfaturile mele sa va ajute si sa aveti o piele sanatoasa. Negresit, va fi si frumoasa!