Vitamine si minerale care regenereaza si lumineaza pielea

Alimentatia sanatoasa rezolva multe probleme comune ale pielii, de la acnee si exces de sebum, pana la uscaciune si iritatii. Stiai insa ca te poate ajuta sa reduci si aspectul neplacutelor cearcane?

Cand ne apar cearcane, inchise la culoare si… insistente, incercam sa dormim mai mult ori facem tratamente cu castraveti, cartofi cruzi sau ceaiuri reci ca sa decongestionam zona si sa ne recapatam luminozitatea pierduta.

Alimentatia sanatoasa cu legume bogate in fier si vitamina A rezolva problema unor cearcane insistente

La cele mai norocoase dintre noi, aceste trucuri functioneaza, insa unele nu reusesc sa rezolve problema cearcanelor doar cu tratamente exterioare. In cazul lor, dieta poate fi un raspuns la problema deoarce lipsa unor nutrienti importanti si o alimentatie dezechilibrata (saritul peste mese) pot sa agraveze conditia pielii.

TRUC ALIMENTAR:

Incearca sa consumi cat mai multe legume bogate in vitamina A (vegetale verzi, spanac, morcovi, cartofi dulci, salata) si fier (cartofi, sfecla, fasole pestrita anghinare); vitamina A este miraculoasa pentru piele si, implicit, pentru cearcane: stimuleaza regenerarea celulelor pielii si repara tesutul din jurul ochilor, hidrateaza si imbunatateste elasticitatea epidermei. Fierul este si el esential: deficitul de fier poate face pielea sa arate palida, ceea ce face ca vinisoarele din jurul ochilor sa devina si mai proeminente.

Proteinele si fructele, obligatorii in meniu. Iata sursele lor!

O alta grupa de nutrienti pe care trebuie sa o ai in vedere sunt proteinele. Acestea regenereaza celulele, diminuand astfel formarea cearcanelor in jurul ochilor. Alimente ca puiul, tonul si vita, toate carnuri slabe, ajuta la eliberarea lenta a aminoacizilor, care promoveaza dezvoltarea muschilor si furnizeaza nutritia adecvata pentru a ameliora zonele mai inchise de sub ochi. Si sursele vegetale de proteine ajuta!

Sa nu uitam nici fructele! Citricele sunt extraordinare, datorita continutului ridicat de vitamina C, care creste productia de colagen si protejeaza pielea de radicalii liberi creati de radiatiile UV. Corpul nu poate sa stocheze prea mult vitamina C, de aceea, este indicat sa incluzi in alimentatia sanatoasa si fructe bogate in acest nutrient: portocale, capsuni, grepfrut, kiwi, papaya, zmeura. Consumul regulat te va ajuta sa reduci infatisarea cearcanelor.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver