4 vitamine esentiale si sursele lor

Daca ai probleme cu parul, memoreaza lista cu cele mai importante vitamine pentru par ce nu trebuie sa lipseasca din meniul tau. Ti le prezint detaliat pe fiecare in parte ca sa stii pe care sa te axezi, in functie de nevoile tale.

Ca si pielea sau unghiile, parul are la randul sau nevoie de anumite vitamine si minerale pentru a creste si a ramane sanatos. Poate cel mai important nutrient de care parul are nevoie sunt proteinele. Iata de ce: parul nostru este construit in proportie de 90 din proteine, mai exact, din keratina. Fiecare fir de par are in alcatuire trei straturi: medula (maduva), cortexul (format din celule bogate in keratina si pigmenti ce dau culoarea parului) si cuticula, stratul exterior, construit din celule aplatizate ce au un rol de bariera protectoare.

Cele mai importante vitamine pentru par pot fi luate din suplimente sau consumand anumite alimente. Alege varianta potrivita pentru tine!

Fara o cantitate suficienta de keratina (daca nu consumi indeajuns de multe proteine te poti confrunta cu un deficit de keratina, iar acesta poate fi cazul vegetarienilor), se poate ajunge in situatia in care parul incepe sa cada. De asemenea, lipsa keratinei poate duce si la pierderea stralucirii parului. Folosirea abuziva a produselor de styling, combinata cu o nutritie defectuoasa, poate slabi firul de par. Mai departe, pot aparea tot felul de probleme, despre care v-am mai povestit, de la transformarea vizibila a parului, ce capata un aspect tern, si pana la uscarea excesiva si ruperea sau subtierea accentuata.

Si nu in ultimul rand, parul trebuie sa beneficieze de aportul unor vitamine ca sa se mentina sanatos. Specialistii spun ca parului nostru ii trebuie cam o luna de zile ca sa se “foloseasca” de vitaminele pe care le consumam. Din acest motiv, este important sa constientizam care sunt vitaminele de care avem nevoie si sa le includem in meniul nostru zilnic, astfel incat sa nu existe niciun deficit.

Daca vrei sa iei suplimente de vitamine pentru par iti recomand sa consulti intai un medic specialist, insa simte-te libera sa consumi cat mai multe alimente bogate in nutrientii respectivi. Iata lista!

4 vitamine pentru par, fara de care risti sa te confrunti cu probleme grave

1. Vitamina A

Este “inzestrata” cu antioxidanti puternici ce tin la distanta radicalii liberi ce pot actiona negativ asupra parului, slabindu-l si facand-l predispus la rupere. De asemenea, vitamina A ajuta la producerea de sebum sanatos care sa hidrateze atat scalpul, cat si parul (in lipsa unei cantitati optime, parul devine uscat). Cele mai bune surse sunt: pestele, carnea, laptele, branza, ouale, spanacul, broccoli, varza, morcovii, perele, caisele.

2. Vitamina E

Este tot un antioxidant cu puteri uimitoare. Ajuta la o mai buna circulatie a sangelui la nivelul scalpului, la mentinerea sanatoasa a scalpului si la cresterea parului. Daca ai parul cret, vitamina E iti va da o mai mare elasticitate buclelor, ferindu-te de electrizarea parului, fiind o solutie minune si pentru varfurile despicate, pe care le regenereaza. Sursele din care poti lua vitamina E sunt nucile, semintele, rosiile, spanacul, uleiurile vegetale si germenii de grau.

3. Vitamina H sau biotina

Ajuta in special la intarirea parului subtire si despicat la varfuri, fiind intalnita intr-o serie de produse cosmetice pentru par ca sampoane, balsamuri sau tratamente. Vitamina H ajuta si in cazul caderii parului si confera hidratare parului uscat. Poate fi administrata ca si supliment sau luata din floarea soarelui, nuci pecan, cereale intregi sau oua.

4. Vitamina C

Neutralizeaza radicalii liberi din corp si da parului o stralucire mai puternica. De asemenea, protejeaza parul de fragilitate si il face mai puternic. Daca se intampla sa ai o zi mai proasta, iar parul tau sa nu stea de nicio culoare, ia un supliment de vitamina C si vei vedea in scurt timp ca parul se va aseza asa cum iti doresti. O carenta de vitamina C poate duce la despicarea varfurilor si uscarea parului, asa ca ia-ti doza necesara (60 de mg) din portocale, capsuni, mango, ananas, kiwi, rosii, ardei grasi verzi sau cartofi.

Ia vitamine pentru par si pune in aplicare o terapie speciala pentru par stralucitor.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver