Cinci pasi ca sa slabesti, desi ai un program prea incarcat

Stai in fiecare zi peste program la birou, nu ai timp sa mananci decat la ore tarzii si dormi putin? Vrei sa slabesti? Iata o strategie simpla, in 5 pasi.

Daca sa-ti pregatesti de acasa pachetul cu mancare pentru serviciu, sa gatesti si sa mergi la sala in mod constant sunt lucruri pe care ai sanse spre zero sa le faci pe o perioada mai lunga de timp, atunci probabil ca te gandesti ca nu ai sanse sa slabesti.

Cand vrei sa slabesti, nu renunta usor!

E adevarat ca o slabire sanatoasa cere mult timp si dedicare, mai ales daca ai luat mult in greutate din cauza unui job care incurajeaza sedentarismul. Sau daca ai un program atat de incarcat incat nu reusesti sa mai mananci decat la fast food.

Nu renunta! Nu ai nevoie de mai mult timp ca sa mananci mai putin sau ca sa te misti mai mult, scrie Health.com. Iata cum poti gestiona timpul pe care il ai la dispozitie pentru a reusi sa slabesti, oricat de ocupata ai fi.

1. Renunta la mentalitatea de „totul sau nimic”!

Multe femei cred ca, pentru a slabi, trebuie sa petreaca in fiecare zi cate o ora la sala sau ca trebuie sa tina o dieta stricta, bazata pe superalimente. Si cand nu reusesc sa faca asta, se demoralizeaza. Dar fiecare pas mic te duce mai aproape de scopul tau. Doar pentru ca nu ai reusit intr-o zi sa ajungi la sala, nu inseamna ca nu trebuie sa mai fii atenta la ce pui in farfurie.

2. Mananca portii mai mici!

Ca sa mananci, nu trebuie nici sa iti gatesti, nici sa mananci mai multe feluri. Trebuie doar sa mananci mai putin, iar asta nu iti ia mult timp. Daca vrei sa consumi mai putine calorii, cel mai simplu este sa sari peste felul doi si peste desert.

3. Nu sari peste mese!

Daca lasi sa treaca mai mult de patru-cinci ore intre mese, metabolismul tau va deveni mai incet si asta va afecta hormonii si insulina din sange. Din aceasta cauza, ai putea face alegeri alimentare nesanatoase atunci cand, intr-un final, te asezi la masa. In multe cazuri, persoanele care au probleme cu greutatea beau doar o cafea la micul dejun si apoi nu mai mananca nimic pana tarziu, dupa-amiaza. Pastreaza un program de trei mese principale sau cinci gustari mai mici.

4. Fa miscare!

Daca nu ai timp pentru un antrenament de 30 sau 60 de minute, nu dispera. Imparte cele 30 de minute necesare unui antrenament in bucati mai mici: daca faci 10 minute de miscare dimineata, 10 la pranz si 10 seara, e destul de bine. Ai grija insa ca acestea sa fie destul de intense.

5. Nu sta jos cand poti sta in picioare!

Prea mult sedentarism nu e bun. Nici pentru inima, nici pentru creier si nici pentru silueta. Daca, in loc sa stai pe scaun, stai in picioare – sau, mai bine, te misti de colo-colo – o sa arzi calorii. Foloseste orice moment ca sa te ridici de la birou: cand dai un telefon sau cand conduci o sedinta.

Alte lucruri pe care le poti face si care nu cer timp in plus ar fi sa dormi suficient, sa fii activa atunci cand petreci timp cu prietenii si cu familia si, mai ales, sa iti analizezi prioritatile. Fii atenta la ce anume iti consuma timpul. Daca nu reusesti sa iti faci timp ca sa ai grija de tine, e posibil sa ai nevoie de o schimbare.

Citeste si: Silueta perfecta fara sa tii dieta: vis sau realitate?