trezitul greu dimineata femeie in pat

In fiecare dimineata amani alarma cu cate 5 minute pana ajungi sa intarzii la serviciu? Daca trezitul greu dimineata iti face neplaceri, afla ce poti face ca sa scapi de acest chin.

Trezitul de dimineata este un real efort si chiar un chin pentru multa lume. In fiecare dimineata esti tentata sa opresti alarma si iti doresti cu disperare sa mai dormi macar un minut in plus. Te trezesti greu si, dupa aceea, esti intr-o mare graba. Nu mai iei micul dejun, ajungi tarziu la serviciu si ai nevoie de o cafea uriasa ca sa-ti revii. Iti ia cel putin doua ore sa te trezesti si sa incepi ziua de munca. Exista riscul ca, pe termen lung, trezitul greu dimineata sa aiba efecte tot mai deranjante, scrie Lifehack.org. Iata ce poti face ca sa-ti usurezi chinul si sa incepi fiecare dimineata mai usor.

Trezitul greu dimineata – Ce trebuie sa schimbi:

Trezitul greu dimineata – Muta alarma!

Daca ceasul desteptator sau telefonul pe care ti-ai setat alarma este chiar langa pat si nu trebuie decat sa intinzi mana ca sa il opresti, vei fi tentata sa te culci la loc. Asaza alarma in celalalt colt al camerei, in asa fel incat sa fii nevoita sa te ridici din pat ca sa o opresti. Odata ce te-ai ridicat, e mai usor sa ramai in picioare si sa iti continui ziua. Pentru alarma alege un sunet care sa nu te irite. Unora le plac sunetele din natura, iar altii vor sa fie treziti de postul de radio preferat.

Trezitul greu dimineata – Fa-ti un program de dormit

Daca stii ca te trezesti greu, ajuta-ti corpul. Ii va fi mult mai usor daca te vei obisnui sa mergi la culcare la aceeasi ora. Incearca sa te asezi in pat la aproximativ aceeasi ora in fiecare seara si pastreaza aceeasi ora pentru trezit, chiar si in weekend. Uneori, ai nevoie de o rutina. Daca iti place, fa-ti un ceai relaxant in fiecare seara, cu 20 de minute inainte de culcare. Asa, organismul tau va avea sansa sa se adapteze la program si, poate, chiar sa ii placa.

Trezitul greu dimineata – Foloseste-te de lumina naturala

Daca in dormitor e foarte intuneric, inainte de culcare trage draperiile in asa fel incat diminieata sa patrunda lumina naturala. Asa, te vei trezi in mod natural. Lumina zilei iti ajuta organismul sa opreasca producerea melatoniei – hormonul somnului – dimineata. Si iti va fi mult mai usor sa te trezesti cand suna ceasul.

Trezitul greu dimineata – Pune-te in miscare

Atunci cand stii ca te trezesti greu e bine sa iti impui sa te misti imediat ce deschizi ochii. Asa ca, dupa ce opresti alarma (din celalalt colt al camerei), nu te mai baga in pat. Daca nu trebuie sa mergi imediat la serviciu, iesi la alergat sau fa o sesiune de yoga. Miscarea iti stimuleaza creierul si corpul si alunga somnul. Daca nu ai atat de mult timp dimineata, fa macar cateva miscari de stretching pana reusesti sa te pui in miscare.

Trezitul greu dimineata – Racoreste-te

Un dus racoritor poate fi solutia pentru o persoana care se trezeste cu greutate. Alterneaza temperatura apei, de la calda la rece, pentru a stimula sistemul limfatic. Un alt truc este sa folosesti un gel de dus cu menta sau citrice. Nu numai mirosul, ci si senzatia de racorire a pielii te vor trezi.

Trezitul greu dimineata – Stimuleaza-te

Planuieste pentru prima ora a diminetii ceva care sa iti faca o reala placere. Poate fi ceva simplu: un mic dejun pe gustul tau te poate convinge sa te trezesti mai rapid.

Trezitul greu dimineata – Mananca si bea inteligent

Daca te duci in pat imediat dupa ce ai mancat sau cand iti e prea foame, e posibil sa adormi greu, scrie Dailyburn.com. Din cauza asta, dimineata, te trezesti greu. De asemenea, daca bei prea multa apa sau ceai inainte de a merge la culcare, s-ar putea ca, peste noapte, sa te duci de multe ori la baie. Nu mai manca nimic cu cateva ore inainte de somn si bea apa doar daca iti este sete. Ceaiul relaxant nu trebuie sa fie in cantitati prea mari, o ceasca e de ajuns.

Acum ca stii cum sa te trezesti mai usor, afla si Cum arati odihnita dupa o noapte fara somn?

Foto: Guliver