Daca vorbesti despre somnul pentru frumusete, trebuie sa iei in calcul nu doar numarul de ore pe care le dormi ci si calitatea somnului. Probabil ca stii foarte putine lucruri despre inamicii mai putin mediatizati ai pielii: precum laptopul sau smatphone-ul. Da-le atentie si indeparteaza-i de pat!

Cand ti-ai facut ultima data somnul pentru frumusete? Ai fi tentata sa raspunzi ca aproape in fiecare seara. Dar probabil ca si tie ti se intampla destul de des sa dormi 7-8 ore pe noapte si totusi sa te trezesti obosita. Cu cearcane, ochii umflati, riduri si o culoare terna a pielii.

Te miri ca somnul pentru frumusete nu-si face datoria? Poate ca nici tu nu i-ai oferit conditiile ideale pentru a avea grija de pielea ta. Ca orice terapie antiaging, si somnul pentru frumusete are nevoie de un mediu care sa-i potenteze beneficiile, nu sa i le anuleze. Daca dormi cu laptopul in apropierea patului sau cu telefonul la cap, nu te mai mira ca urasti diminetile. Si mai ales oglinda. Multe gadgeturi care ne ajuta sa fim mai interesante peste zi, sunt inamicii frumusetii noastre noaptea. Iata de ce:

Gadgeturi care iti strica somnul pentru frumusete

Multe dintre noi se culca la o ora decenta, dar adorm cu televizorul sau laptopul deschis, ori cu smatphone-ul la cap. Pentru somnul pentru frumusete este o alegere fatala.

1. Laptopul, melatonina si somnul pentru frumusete

Un film, un episod nou din serialul preferat, putina muzica… cat rau ne pot face? Destul de mult; in orice caz mai mult decat ne-am astepta.

Un program antaging corect include un somn odihnitor zilnic

Problema: Lumina albastra pe care ecranele o difuzeaza mimeaza lumina zilei si inseala creierul, care se opreste din producerea de melatonina, un hormon necesar somnului.

Solutie: Obiceiurile acestea devenite deja tabieturi sunt cel mai greu de infrant! Insa trebuie sa faci un efort daca tii la tineretea pielii. Si la sanatatea intregului organism, pana la urma. Daca ai ajuns sa crezi ca nu poti adormi cand te asezi in pat, fa un exercitiu simplu de meditatie pentru tulburari de somn, inainte sa te culci. Te vei relaxa si iti vei face mult mai bine somnul pentru frumusete!

Sau poti citi o carte: jumatate de ora de lectura inainte de somnul pentru frumusete pregateste terenul pentru odihna. Iti relaxeaza mintea, te ajuta sa te detasezi de tot ce-a fost peste zi si iti asigura un somn de frumusete eficient.

2. Smartphone-ul, Facebook-ul, butonul snooze si legatura lor cu somnul pentru frumusete

Cand dormi cu telefonul mobil la cap, ai aceeasi problema cu producerea melatoniei ca si in cazul laptopului sau tabletei. In plus, mai ai 2 variatiuni pe aceeasi tema: stresul la care te supui fara sa-ti dai seama.

Esti tentata sa intinzi mana dupa telefon si sa vezi ce s-a mai intamplat pe Facebook sau pe Instagram. Ocazie cu care s-ar putea chiar sa te enerveze vreun post sau comment si sa intri, fara sa-ti propui, in vreo conversatie care sa te agite. Creierul tau, in loc sa se odihneasca, va “toca” toata nopatea subiectul. Si, desi tu vei adormi, nu vei reusi sa te odihnesti, iar corpul tau nu va secreta substantele necesare tineretii pielii. Somnul pentru frumusete iese din discutie!

In plus dimineata, pentru ca ai telefonul la indemana, vei apasa butonul snooze la infinit. Primul semn ca vei avea o zi proasta, pentru ca intrerupi faza curenta din somnul pentru frumusete si intri intr-alta. Nimic mai obositor pentru organismul tau! Cel mai probabil, vei fi toata ziua sfarsita si nu peste multa vreme vei ajunge sa suferi de oboseala cronica. Despre programul antiaging nici nu mai are rost sa vorbim! Degeaba folosesti creme, faci tratamente si masaje. E clar ca tenul tau, inainte de orice, reprezinta oglinda noptilor tale agitate.

Solutia: pune telefonul cat mai departe de pat. In felul acesta nu-ti va perturba somnul pentru frumusete, iar butonul snooze va fi prea departe ca sa-l mai poti actiona – asa ca te vei trezi de la prima alarma.

Alte obiceiuri proaste care strica somnul pentru frumusete

Despre alcool se stie ca este inamicul tineretii tenului pentru ca deshidrateaza, nu trebuie sa mai staruim asupra acestui subiect. Dar consumat inainte de culcare, alcoolul face si mai mult rau pentru ca iti va da un somn agitat, intrerupt, neodihnitor.

La fel e si cu mancatul noaptea. Chiar daca nu tii cura de slabire ori n-ai avut in viata ta probleme cu greutatea, nu te apropia de frigider dupa ora 10! Trebuie sa treaca macar o ora – desi indicat ar fi cam 2 ore – intre ultima gustare luata si somnul pentru frumusete. Si nu intamplator am spus ultima gustare: ultima masa completa, cina, ar trebui sa fie pe la 7 maxim 8, pentru ca organismul tau sa apuce sa digere mancarea pana cand te vei culca.

Foto: Guliver