Ce beneficii are saritul cu coarda.

In cazul in care credeai ca saritul cu coarda e numai pentru fetite si pugilisti, reconsidera aceasta idee. Te ajuta sa slabesti, sa fii mai desteapta, mai calma si nu numai.

Pe langa faptul ca are o multime de beneficii, saritul cu coarda poate fi facut oriunde. Iti poti lua coarda in orice calatorie, la job sau la scoala si poti sa sari si in living, in timp ce te uiti la TV. Gasesti corzi pentru sarit la magazinele cu articole sportive. Cand iti alegi una, tine cont ca acelea din plastic sunt destinate exercitiilor mai rapide, scrie Lifehack.org.

Dar, hai sa vedem ce beneficii iti poate aduce saritul cu coarda.

Ce beneficii are saritul cu coarda

1. Imbunatateste coordonarea

Saritul cu coarda te face sa te concentrezi asupra picioarelor si, astfel, te ajuta sa te coordonezi mai bine. Cand ajungi sa o faci foarte bine, ti se poate parea ca nici nu mai esti atenta, dar creierul tau se concentreaza in continuare si iti coordoneaza miscarile perfect. Cu cat sari coarda in mai multe stiluri, cu atat mai constienta esti de coordonarea corpului, spun cunoscatorii.

2. O sa ai glezne mai rezistente

Saritul cu coarda este un exercitiu necesar pentru cei care fac alte sporturi constant. Baschetbalistii, jucatorii de tenis, fotbalistii si alti sportivi se ranesc deseori la glezne si la tapi din cauza alergarii si a opririlor bruste. Dar saritul cu coarda creste rezistenta musculara din jurul gleznelor si, in felul acesta, oricine sare cu coarda are sanse mai mari sa nu isi suceasca vreo glezna.

3. Arzi multe calorii

Comparativ cu o alergare de 30 de minute, saritul cu coarda chiar arde mai multe calorii. Potrivit Science Daily, acest exercitiu poate sa arda pana la 1.300 de calorii intr-o ora de activitate intensa, cu 0,1 calorii arse pe saritura.

4. Poti sa iei coarda cu tine oriunde si e si distractiv

Poti sa iti iei coarda si la job, si in vacanta. O poti folosi ca sa te incalzesti inainte de a merge la sala sau sa te joci sarind coarda cu copiii, daca ai copii. Ia corzi pentru toata familia si faceti concurs! O sa va distrati!

5. Creste densitatea osoasa

Daniel W. Barry, cercetator si asistent profesor la Universitatea Colorado, la Denver, doctor care studiaza densitatea osoasa la atletii mai in varsta, spune ca un exercitiu perfect pentru imbunatatirea densitatii musculare este saritul in sus. In plus, mai multe studii realizate in Japonia, pe soareci, au aratat ca numai 40 de sarituri pe saptamana au crescut densitatea osoasa a animalelor in numai 24 de saptamani.

6. Imbunatateste activitatea cardiaca

Saritul cu coarda e recomandat in sesiunile de aerobic. Ca sa cresti activitatea cardiaca si sa ai o inima si niste plamani mai sanatosi, e bine sa sari cu coarda de trei – cinci ori pe saptamana, cate 12 – 20 de minute.

7. Respiri mai bine

Pe langa faptul ca iti ajuta inima si iti da mai multa forta, saritul cu coarda te invata sa respiri eficient. Si asta e bine pentru ca n-o sa mai ramai fara aer daca alergi pana in curte sau inoti mai rapid in piscina.

8. Saritul cu coarda te face mai desteapta

Saritul ajuta la dezvoltatea emisferelor cerebrale. O sa fii mai constienta de asezarea in spatiu, o sa citesti mai repede, o sa ai o memorie mai buna si o sa fii mai activa din punct de vedere mental. O coordonare mai buna inseamna si reflexe mai bune.

9. Te ajuta sa fii mai calma

Pugilistii care se antreneaza sarind cu coarda sunt mai calmi cand intra in ring decat cei care nu fac acest exercitiu inainte. Sincronizarea si armonia dintre miscarile circulare ale bratelor si impulsul de a sari te ajuta sa fii mai calma, in final.

Asa ca nu mai sta pe ganduri, du-te si cumpara-ti o coarda de sarit! Corpul si mintea ta iti vor fi recunoscatori.

Acum ca stii de ce e bine sa sari coarda, afla si Ce exercitii pentru slabit sunt mai eficiente ca alergarea. 

Daca ti-a placut acest articol, da like  paginii noastre de Facebook si vei afla si mai multe informatii interesante!

FOTO: Guliver