culoarea anului 2018

Institutul Pantone a desemnat culoarea anului 2018, Ultra Violet, o nuanta inventiva, plina de imaginatie, care ne va lumina anul viitor.

O nuanta de mov dramatica, culoarea PANTONE 18-3838 Ultra Violet comunica originalitate, ingenuitate si o gandire vizionara care ne indreapta privirile catre viitor.

“Traim intr-o perioada care cere inventivitate si imaginatie, iar PANTONE 18-3838 Ultra Violet este o nuanta care debordeaza o creativitate indigena, o nuanta de mov pe o baza de albastru, cu un potential de a ne duce constientizarea la un alt nivel. De la explorarea tehnologiilor noi, a galaxiilor indepartate la exprimarea artistica si reflexia spirituala, violetul intuitiv va lumina calea catre noi descoperiri”, declara Leatrice Eiseman, directorul executiv al Institutului Pantone.

culorea anului 2018

Complex si contemplativ, Ultra Violet, sugereaza misterele cosmosului. Cerul noptii vast, infinit este simbolul a ceea ce se poate intampla si ne inspira sa visam la o lume diferita de a noastra.

Nuantele enigmatice de mov au fost, de-a lungul timpului simbolul contraculturii, miscarilor neconventionale si briliantei artistice. Pop icons precum Prince, David Bowie sau Jimi Hendrix au adus nuante de violet pe scena muzicii ca o forma de exprimare a individualitatii. Adancimea acestei culori simbolizeaza dorinta de a experimenta incurajand oamenii sa isi impuna marca personala si sa isi largeasca orizontul creativ.

De-a lungul istoriei, movul a fost corelat cu misticismul, spiritualitatea si regalitatea, culoarea fiind des asociata si cu practici de mindfulness. Cand lumina are un ton rece, de mov, in salile de meditatie, de exemplu, acest lucru energizeaza persoanele de fata si inspira conexiune.

“Culoarea anului Pantone reprezinta mai mult decat ceea ce este in tendinte in lumea designului, ea reflecta ceea ce lumea de azi are nevoie” ne spune Laurie Pressman, vicepresedinte Pantone Color Institute.

Pe masura ce oamenii constientizeaza puterea culorilor si abilitatea lor de a transmite mesaje puternice, designerii si brandurile ar trebui sa se simta cumva imputerniciti sa foloseasca culoarea pentru a inspira si influenta. Stabilirea culorii pentru anul urmator este un punct de cotitura pentru branduri si designeri care pot lua acum decizii strategice. Tu ce parere ai despre culoarea anului 2018?

Foto: www.pantone.com