Saptamana modei de la Milano a venit cu acuzatii grave

Perechile de cercei statement folosite de Domenico Dolce si Stefano Gabbana la prezentarea ultimei colectii (primavara/vara 2013 Milano) au starnit reactii puternice in randul criticilor de moda si nu numai, devenind accesorii controversate iar designerii italieni au fost acuzati de discriminare rasiala. 

Perechile de cercei statement au fost comparati de criticii de moda cu artefactele Blackamoor, obiecte decorative blamate la randul lor pentru romantizarea sclaviei. Aceste acuzatii de rasism impotriva casei Dolce&Gabbana au fost accentuate si de faptul ca pe podiumul de moda de la Milano, nu au folosit niciun model de culoare pentru a purta aceste perechi de cercei statement.

Dolce&Gabbana a raspuns indirect valului de acuzatii

Creatorii Domenico Dolce si Stefano Gabbana au folosit revista online a casei, swide.com, pentru a-si expune punctul de vedere si pentru a justifica alegerea acestor cercei declaratie. Ei au spus ca bijuteriile folosite in cadrul show-ului sunt de fapt reminescente ale unor obiecte ceramice ce se regasesc in restaurantele si casele sicilienilor. Cerceii fac referire la artefactele maure de inspiratie siciliana si reprezinta capul unei femei de culoare ce poarte pe cap un cos cu fructe. Imaginea respectiva a aparut, de asemenea, si pe o serie de piese vestimentare din cadrul colectiei. Aceste accesorii controversate marca Dolce&Gabbana, dupa spusele reprezentantilor casei, amintesc de civilizatia maura, populatie musulmana care in perioada medievala a locuit pe teritoriul Siciliei. Un argument bine plasat in istorie fara indoiala, dar nu trebuie omis faptul ca Europa coloniala a adus de multe ori prejudicii populatiei de culoare, sustin contestatarii.

Multi observatori si critici de moda au asociat aceste elemente cu embleme iconice ale colonialismului si sclaviei, o perioada mai putin frumoasa, pe care multi isi doresc s-o faca uitata. Cu toatea acestea casa de moda Dolce&Gabbana a incercat sa explice faptul ca pentru sicilieni, aceste ilustrari sunt ecouri in culori vibrante ale obiectelor decorative Blackamoor, parte a mostenirii lor culturale. Compania a mai mentionat faptul ca termenul de maur nu are o valoare etnologica, acest nume fiind asociat in perioada medievala de europeni cu populatia barbara, araba, sau cu musulmanii din Peninsula Iberica. Dupa cum probabil stiti, daca sunteti admiratoare ale celebrului brand Dolce&Gabbana, casa de moda a folosit in nenumarate randuri ca sursa de inspiratie Sicilia, locul de nastere al lui Domenico Dolce. In plus, in luna iulie a acestui an, casa de moda italiana a folosit Sicilia ca locatie pentru prezentarea primei colectii couture.

Pentru a descoperi o alta sursa de inspiratie a creatiilor Dolce&Gabbana, poti citi mai multe despre viziunea celor doi designeri si despre campania lor din sezonul de primavara/vara 2012 in articolul Diva italiana. Daca indragesti stilul promovat de celebra casa Dolce&Gabbana, descopera si solutiile de stil propuse Domenico Dolce si Stefano Gabbana pentru a pune o femeie in valoare!

Foto: Guliver