Pages: 1 2

Criza economica sau revenire la autenticitate?

In acest an, pe scena haute couture s-au produs schimbari importante. Casa Givenchy este marea absenta de pe catwalkul Saptamanii Haute Couture, in timp ce Maison Martin Margiela si Alexis Mabille au fost oficial primiti ca membri in Chambre Syndicale de la Haute Couture.

Anuntul casei Givenchy de a nu mai participa la Saptamana Couture care incepe astazi la Paris a starnit o mica furtuna in lumea modei. Pauza pe care celebra casa a decis sa o ia este pe o perioada nedeterminata, semn ca Givenchy nu planuieste sa revina prea curand asupra deciziei. Intre timp, atelierele Givenchy vor fi deschise pentru clientele fidele ale casei care vor putea in continuare sa comande piese couture, dar cel putin anul acesta nu vom vedea o colectie de catwalk.

Decizia casei Givenchy este un eveniment important pentru industria haute couture

Criza economica sau revenire la autenticitate?

Regretul de a nu mai vedea sofisticatele piese couture semnate de Riccardo Tisci este insa nefondat. Directorul creativ al renumitei case nu renunta la creatiile couture, insa le va face la cerere pentru evenimente importante de fashion precum Gala Muzeului Metropolitan din New York, al carei amfitrion este in acest an, impreuna cu Anna Wintour, Rooney Mara si Lauren Santo Domingo. Decizia a fost insotita de o serie de lansari ale diviziei beauty care promoveaza valorile atemporale devenite de-a lungul timpului semnatura Givenchy.  Doua produse de make-up prezentate in ambalaje sofisticate si marketate ca atare aduc in atentie universul couture al brandului pastrandu-l in actualitate: rujul Le Rouge Givenchy si oja Le Vernis Givenchy. Rujul este invelit in metal si piele neagra, un material cu o prezenta simbolica in prezentările de moda Givenchy, iar oja, un produs couture cu o textura noua, intensa, disponibila in 7 nuante noi are un design minimalist si rafinat.

Istoria haute couture reflecta stransa legatura dintre moda si evolutia societatii

Industria haute couture a trecut prin numeroase transformari. De la  Charles Frederick Worth, considerat parintele ei, si pana in zilele noastre, lucrurile s-au schimbat considerabil: pentru majoritatea caselor de moda, chiar si pentru cele istorice care si-au castigat faima prin linii couture, piesele superexclusiviste nu mai sunt principala sursa de venit. De cele mai multe ori costul de productie al unor astfel de creatii depaseste cu mult profitul obtinut in urma vanzarilor directe. La capitolul imagine, insa, colectiile couture au ramas un etalon important.

Pages: 1 2