Moda, senzualitate si rock & roll

Creatiile Corinei Vladescu au fost incluse in manualul de moda “Fashion Poems’’ al editurii americane Rockport (in curs de aparitie), in capitolul ‘’Innovation regarding the use of materials, textures, colors and shapes’’. De asemenea, doua piese din colectia de primavara/vara 2011 au fost nominalizate ca fiind generatoare de noi tendinte in moda in faimoasa revista WeAr Magazine, vocea britanica Roisin Murphy i-a purtat tinutele, iar saptamana trecuta designerul a primit invitatia pentru a participa la Paris Haute Couture Fashion Week. Va invit sa aflam cine este designerul Corina Vladescu si cum a reusit sa se remarce pe piata de moda internationala la doar 27 de ani.

Acum cativa ani te descriai ca o “sensibilitate gotica”. Azi cum te-ai caracteriza?

In continuare ma defineste sintagma conform careia eu si creatiile mele avem o sensibilitate gotica. Sunt o fire predispusa la contemplatie si melancolie si acest lucru imi hraneste foarte mult imaginatia.

Ai deja doua branduri in portofoliu, fiecare destinat unei anumite tipologii feminine. Care sunt atuurile lor, pentru ce gen de femeie creezi?

Ambele branduri sunt parte din mine si energia creativa mi-o impart intre ele. Corina Vladescu este linia de lux a brandului in care imi revars toate ideile oricat de complexe si migaloase tehnic ar fi. Clientii fideli stiu ce inseamna o piesa in numar limitat si care se produce intr-un atelier de creatie sub supravegherea designerului. Fiecare obiect vestimentar din colectia de lux necesita dublul sau triplul timpului unei piese de high street, iar materialele sunt pretioase. Ma bucura faptul ca saptamana trecuta am primit invitatie de la Mode a Paris pentru a participa la Paris Haute Couture Fashion Week. Insa partea financiara a acestei invitatii nu ne permite sa o onoram deocamdata. Noir by Corina Vladescu este a doua linie a brandului, mai exact ceea ce in engleza se numeste ‘’diffusion line’’, o linie de designer la preturi de high street.  Aici vorbim de o productie mare, pe masuri si cu stoc in spate. Majoritatea celor care si-au cumparat sacourile si pantalonii Noir mi-au spus ca nu au mai intalnit asemenea croiala la alte branduri de high street. Mi-am dorit sa creez piese versatile dar indispensabile ce se pot combina la nesfarsit si care pot fi purtate oricand. De aici si motto-ul brandului –  “Versatile like you”. Diversitatea stilistica a oamenilor ma inspira si trebuie cultivata, deoarece nu exista ceva mai frumos decat sa vezi doua fete purtand acelasi lucru in feluri atat de diferite incat abia le mai recunosti.

Participi la o multime de targuri si prezentari de moda in Europa. Totusi crezi ca Parisul ramane cel mai important loc care iti aduce confirmarea ca designer?

Parisul este intr-adevar centrul modei  internationale. Insa am avut prezentari de moda si in Oxford, Atena sau Viena, iar principalul motiv pentru care am intrat in acest circuit este ca reusesc sa prezint buyerilor magazinelor internationale colectiile produse cu un an inaintea sezonului. Acestia  iti comanda si iti platesc produsele in avans, asigurandu-ti astfel productia pe anul urmator. Din pacate in Romania nu exista acest sistem. Iti vine sa crezi ca vindem in tari ca Franta, Anglia, SUA, Japonia, Spania etc., insa din Romania nu ne contacteaza nimeni ? La editia din Septembrie a targului Who’s Next din Paris ne-au vizitat la stand doi buyeri din Romania. Doar ne-au vizitat, pentru ca si-au plasat comenzile unor branduri straine obscure, care vindeau produse mai scumpe, banale si mai slab calitative decat ale noastre. Dar in curand vom deschide propriul magazin online tocmai pentru a putea controla toate preturile brandurilor noastre iar clientii sa fie mereu siguri ca achizitioneaza produsele la costul lor real. Pana atunci, ambele linii se gasesc in showroomul nostru din strada Herastrau nr.39 si pe Molecule-F.com.

Ai descoperit vreun alt loc unde moda se misca mult mai dinamic? O noua piata pe care te gandesti sa o explorezi?

Am inceput sa exploram piata romaneasca, deoarece cu cea internationala luam legatura la Paris sau in alte locuri. Romania are potential, insa lumea este inca fascinata de mirajul produselor occidentale. Sper ca va trece si etapa asta precum cea a fascinatiei fast food-ului de dupa ‘89. Se vor redescoperi si pretui valorile locale intr-un final.

Am gasit pe blogul “Noir” dorintele tale pentru acest sezon:  rochia Pearl by Corina Vladescu, sosetele cu tatuaj-Jean Paul Gaultier, cartea Irreverent- Carine Roitfeld, parfumul Tom Ford Yasmine Musk, esarfa Dior Jardin Imaginaire, mocasinii argintii Christian Louboutin, geanta metalica Alexander Wang, oja  Chanel  Black Pearl, ochelarii Emanuelle Khahn, sa ajungi la premiera  filmului Twilight-Breaking Dawn, sa continui orele de yogilatess si sa-ti creasca parul. Dintre cele 13 puncte din wish list, pe care nu le-ai implinit inca?

Obisnuiesc sa imi fac liste periodic si trebuie sa marturisesc ca, desi lucrez si gandesc moda 24/7/365, nu pot sa ma opresc din intocmirea listelor cu obiecte dupa care tanjesc. Din lista nu am reusit sa bifez : mocasinii Dufferin de la Louboutin (sold out in numarul meu), ciorapii cu tatuaj JPG care mai au de asteptat pana ajung la Paris, dar in schimb am reusit sa ii rezerv. Trebuie sa-ti spun ca am fost la avanpremiera Twilight care a rulat la 12 noaptea. In sala eram doar eu impreuna cu echipa mea si fan clubul de adolescenti ai filmului. A fost o experienta!

Care a fost piesa de imbracaminte preferata in copilarie?

Un maiou de prosop verde cu Chip si Dale.

Exista viata dupa moda? Povesteste-mi despre lucrurile care te pasioneaza…

Nu pot sa nu ma gandesc permanent la moda dar iubesc muzica, ma inspira si ma relaxeaza. Ador sa merg la concerte in aer liber si la festivaluri. Pentru mine nu exista sentiment de libertate mai pregnant ca un asfintit de soare pe iarba, intre sute de oameni ascultand muzica pe care o iubesti.

Ce carti si reviste ai pe noptiera si ce website-uri vizitezi?

Momentan am terminat Life by Keith Richards si urmeaza Bel Ami de Guy de Maupassant. Mai am pe noptiera un teanc din editiile de ianuarie ale unor reviste internationale  pe care abia astept sa le savurez in mini vacanta de sarbatori.

Tinuta perfecta de Revelion in viziunea Corinei Vladescu este:

Rochia neagra de crep cu aripi de libelula brodate pe spate, din linia Corina Vladescu, o pereche de sandale negre cu barete subtiri in stil gladiator si o poseta plic rosie. Super sexy…

Text: Miruna Micsan, Foto: Corina Vladescu Brand