Evolutia moderna a unui stil conservator

Luna aceasta, pe 20 ianuarie, in cadrul Berlin Fashion Week, casa de moda Hugo Boss si-a prezentat colectia de toamna-iarna 2012/2013. Pornind de la acest eveniment de actualitate, te invit sa descoperi un brand cu traditie, care se gaseste si la noi in tara,  si propunerile casei pentru primavara aceasta.

Desi este una dintre cele mai respectate saptamani ale modei, cea de la Berlin nu fascineaza la fel de mult precum evenimentele din New York, Milano sau Paris. Cu toate acestea, audienta prezenta la show-ul Hugo Boss este cu adevarat privilegiata. De ce? Pentru ca atentia aproape obsesiva a germanilor pentru detalii se regaseste in moda la fel de mult ca in orice alt domeniu. Cu o scenografie minimalista, un line-up exceptional al modelelor (printre care s-au numarat Karlie Kloss si Liu Wen, doua dintre cele mai bine cotate modele la ora actuala in lume) si un front-row care a reunit nume mari de la Hollywood ca Julianne Moore, Jared Leto, Pixie Geldof , prezentarea pentru toamna-iarna 2012/2013 a reusit cu gratie sa fie catalogata drept cel mai spectaculos eveniment al Saptamanii Modei de la Berlin. Siluetele prezentate recent pe podium au un aer mai putin formal, elementele feminine care mizeaza pe senzualitate au castigat teren in fata look-ului smart elegant de pana acum. Colectia se adreseaza femeii moderne, contemporane si urmareste cateva dintre tendintele in voga chiar din sezonul de primavara: bustierele care lasa talia la vedere, bluzele si sacourile cu structuri extravagante, printurile de inspiratie Art Deco, mixul dintre materialele clasice cu piele sau blana si, nu in ultimul rand, accentele puternice de culoare folosite pentru a sublinia croiala unora dintre piesele moderne. Acesta este un parcurs remarcabil pentru un brand care si-a inceput activitatea intr-o zona mai mult utilitara decat artistica sau creativa.

Prima colectie Hugo Boss pentru femei a fost lansata abia in 1993, dar istoria casei a inceput in anul 1924, in oraselul german Metzingen, cu haine pentru barbati si uniforme militare. Hugo Ferdinand Boss a fost cel care a pus bazele unei afaceri care a crescut continuu. Compania a supravietuit si a reusit sa se dezvolte atat in timpul cat si dupa al Doilea Razboi Mondial, iar mai tarziu a reusit sa diversifice productia, impartind-o in trei linii distincte: Boss, Hugo si Baldessarini. Baza acestei afaceri a fost intotdeauna accentul principal pus pe calitatea materialului si croiala lejera, insa impecabila, a hainelor. Astfel, elementele specifice croitoriei de lux de inspiratie masculina au fost prezente si in colectia pentru femei Hugo Boss primavara-vara 2012. Croielile de exceptie si materialele impecabile cu care casa ne-a obisnuit au fost puse in valoare prin tinute in alb si negru si accente pastel. Toate aceastea au reusit sa compuna o declaratie de stil curajoasa, dar abordabila in acelasi timp. Designul dinamic al casei a evoluat si s-a definitivat in timp prin linii clare si croieli simple. In mare parte, tinutele Hugo Boss sunt adresate femeilor de afaceri, insa au depasit tiparul banal al costumelor compuse din sacou si fusta sau pantalon, prin influentele sport, casual si masculine. Aceste elemente sunt interpretate feminin si relaxat, si au evoluat vizibil pe parcursul celor doua decenii, intr-o directie noua, bazata pe design si modernitate.

Hugo Boss este printre putinele branduri de lux care se pot mandri ca au resusit performanta de a avea peste 6000 de magazine din intrega lume, si asta in mare masura pentru ca brandul a avut un management foarte solid, care a dat dovada intotdeauna de o viziune de exceptie asupra viitorului. Astfel, anul acesta, casa de moda a colaborat cu unul dintre cel mai “hot” bloggeri de moda si lifestyle ai momentului, Bryanboy. Tanarul filipinez care si-a lansat blogul cand avea 17 ani, a fost invitat sa participe si sa comenteze live prezentarea de la Berlin. O miscare inteligenta a companiei care subliniaza deschiderea ei catre noile canale media.

Text: Miruna Micsan, Foto: Guliver, Image.net/Dan & Corina Lecca.