La 25 de ani de la lansarea illy Art Collection – proiect special prin care numerosi artisti internationali au fost invitati sa creeze design-ul cestilor si cutiilor de cafea illy, o opera semnata de un tanar artist roman reprezinta cea mai recenta lucrare imprimata pe cutia de cafea illy de 250 de grame. Opera ii apartine lui Marius Iulian Stan, castigatorul celei de-a doua editii a concursului Design the illy can, si este imprimata pe 20.000 de cutii ce vor fi disponibile pe piata din Romania incepand cu luna iunie 2017.

Lucrarea castigatoare a fost prezentata in cadrul unei expozitii de arta care a avut loc ieri, la galeria Galateca. Evenimentul a reunit creatiile artistilor consacrati, parte din illy Art Collection, precum si cele mai bune 20 de opere inscrise in competitia Design the illy can, editia a II-a. Acestea au fost selectate dintr-un total de 328 de lucrari realizate de peste 160 de tineri pasionati de design din intreaga tara, de catre un juriu format din: Carlo Bach, art & creative Director illycaffe, Mihnea Ghildus, designer de produs si fondator Dizainar, Eugen Erhan, asist. univ. drd. al Universitatii Nationale de Arte din Bucuresti, Magda Sficlea, prof. univ. dr. la Universitatea de Arte „George Enescu” din Iasi, si Ciprian Mihnea, lector univ. dr. al Universitatii de Arta si Design din Cluj-Napoca.

Marele premiu, constand in design-ul imprimat pe cutia de cafea illy si participarea la cursul Disruptive Market Innovation through Design, organizat de Royal College of Arts UK in vara anului 2017, i-a fost acordat lui Marius pentru lucrarea Magic Moment.

„Opera propune surprinderea momentului in care ne bem cafeaua. Aceasta din urma este de fapt modul prin care ne incepem ziua si, de multe ori, ne-o si continuam. Plecand de la aceste premise, am ales sa ilustrez ideea abstractizata a unor fluide ce reprezinta cafeaua in esenta ei. Culorile folosite sunt vii deoarece exprima efectul pe care ni-l da, de multe ori, cafeaua – ne umple de energie oferindu-ne, astfel, mai multe perspective asupra timpului si modului in care il folosim.”, a declarat Marius Iulian Stan, student la sectia de design grafic a Universitatii Nationale de Arte din Bucuresti.

Numele sau se alatura unei liste impresionante de artisti care, intr-un sfert de secol, au semnat creatiile illy Art Collection, printre care se numara: Michelangelo Pistoletto, Marina Abramovic, Anish Kapoor, James Rosenquist, William Kentridge, Yoko Ono si Gillo Dorfles. Acest proiect special a luat nastere in 1992, cand Francesco Illy, fondatorul brand-ului illy, a invitat cateva personalitati ale artei contemporane sa isi puna amprenta pe ceasca de cafea desenata de Matteo Thun.

Colaborarile illycaffe in domeniul artei au luat, de-a lungul timpului, si alte forme: prin contributii importante la crearea si expunerea artei contemporane, sustinerea tinerilor artisti, implicarea in literatura, sustinerea unor evenimente sau deschiderea de spatii menite sa aduca arta mai aproape de publicul larg.

De exemplu, Galleria illy este un spatiu temporar care se redeschide in diferite colturi ale lumii ca o sinteza a universului illy si a pasiunii pentru excelenta. Galeria gazduieste nume internationale renumite din lumea artei, literaturii, stiintei, design-ului si a gastronomiei si a aparut pana acum in New York, Milano, Trieste, Berlin, Istanbul, Londra, Beijing etc.

In 2015, illycaffe a fost partener oficial al Expo Milano, fiind responsabil de cel mai mare pavilion al expozitiei, zona de cafea. Prin intermediul proiectului illy sustainArt, compania vine in sprijinul tinerilor artisti din tari emergente, oferindu-le oportunitati reale de a experimenta si de a-si dezvolta cariera prin intermediul burselor si expozitiilor.

Implicarea illycaffe in arta se reflecta si in mediul digital, platforma illywords fiind un exemplu in acest sens. Blogul reuneste viziunile si opiniile oamenilor de diferite nationalitati, culturi si profesii, promovand talente din domenii creative.

In 2016, a luat nastere Stories of illywords, constand in mici carti care imbina imagini ale artistilor cu scurte povesti. Arta, mancarea, design-ul, fotografia si ilustratiile se intrepatrund cu usurinta in versiunea digitala si cea tiparita illywords, interconectand diferite discipline si puncte de vedere.

Mai multe detalii despre illy Art Collection si cea de-a doua editie a concursului Design the illy can, puteti afla aici: www.probrands.ro/designtheillycan. Competitia a fost organizata in perioada 21 octombrie – 11 decembrie 2016 de catre Pro Brands Distribution, reprezentantul illycaffe in Romania. Expozitia Design the illy can va fi itineranta, cele 20 de lucrari premiate urmand sa fie expuse in mai multe universitati de arta din tara.

Foto: PR