Dieta si sport

Potrivit unui sondaj, aproximativ 90% dintre femei nu sunt multumite de felul in care arata. Este o problema destul de majora, avand in vedere ca foarte multe urmeaza un plan alimentar destul de strict si merg des la sala. Consideri ca si tu faci parte din acel procentaj? Iata zece lucruri pe care nimeni nu ti le spune despre dieta si sport, conform womenshealth.com. 

Este adevarat ca in ziua de azi se bate moneda tot mai mult pe imaginea personala si din acest motiv fiecare femeie acorda importanta felului in care arata. Vrei sa scapi de kilogramele nedorite sau sa faci mai mult sport? Poate ca ar fi bine sa arunci o privire peste aceste lucruri pe care nimeni nu ti le spune despre dieta si sport.

10 lucruri pe care nimeni nu ti le spune despre dieta si sport

1. Trebuie sa lucrezi intens cu tine

Foarte multe femei au obiceiul sa renunte la dieta sau sa abandoneze mersul la sala, dar aceasta este cea mai mare greseala pe care o poti face. Este foarte important sa iti setezi anumite obiective si sa nu renunti la dieta pana cand nu reusesti sa dai jos cate kilograme ti-ai propus. Cat despre mersul la sala, incearca sa nu renunti dupa primele sedinte si nu mai cauta tot felul de scuze ca sa stai mai mult in pat. Trezeste-te cu cateva ore mai devreme si stabileste-ti un program de exercitii. Te vei simti mult mai bine!

2. Trebuie sa fii consecventa

Daca te astepti sa vezi rezultate dupa prima luna de mers la sala sau doar dupa cateva zile de dieta, poate ca ar fi bine sa te trezesti la realitate. Schimbarile se observa in timp si din acest motiv trebuie sa fii consecventa. Daca poti, mergi zilnic la sala si evita sa faci prea mult timp pauza. Poti sa te relaxezi o zi, dar nu mai mult.

3. Dupa zece zile incep sa se vada primele rezultate

Este foarte important sa tii o dieta atunci cand mergi la sala, dar primele rezultate incep sa se vada abia dupa zece zile. Poti sa tii orice dieta, cum ar fi dieta Paleo, dar este foarte important sa respecti toate regulile daca vrei sa incepi sa vezi rezultate.

4. Schimbarile se datoreaza in proportie de 80% dietelor si in proportie de 20% exercitiilor fizice

Este adevarat, nimic nu este mai eficient decat o dieta. Este important sa tii o dieta care ti se potriveste. De exemplu, daca vrei sa iti dezvolti masa musculara, este indicat sa consumi foarte multe proteine, carbohidrati si grasimi. In plus, antrenorul tau iti poate spune ce plan alimentar sa urmezi ca sa obtii cele mai bune rezultate atunci cand mergi la sala.

5. Carbohidratii sunt buni si nu prea, dar important este cum alegi sa-i consumi

Este bine sa consumi o cantitate destul de mare de carbohidrati inainte sa mergi la sala, vei avea mai multa energie si vei obtine rezultatele dorite. In plus, iti va fi mult mai usor sa iti dezvolti in masa musculara.

6. Suplimentele alimentare nu sunt de neglijat

Daca iti place sa faci sport, este bine sa stii ca suplimentele alimentare sau bauturile energizante sunt recomandate. Te ajuta sa ai mai multa energie si vei da mai mult randament atunci cand faci sport. Si batoanele proteice sunt foarte bune, le poti consuma inainte sa mergi la sala si nu vei mai simti nevoia sa mananci prea curand.

7. Progresul se face in timp

Nu trebuie sa urmezi un program intens de exercitii si nici nu este indicat sa le faci foarte repede. Ritmul in care iti faci exercitiile trebuie sa fie unul normal. Consulta-te cu antrenorul tau si roaga-l sa te invete cum sa faci corect exercitiile. Nu uita, progresul se face in timp.

8. Orice schimbare poate fi dificila

Nu a spus nimeni ca este usor sa urmezi un program de antrenament, vor fi zile in care vei avea febra musculara sau in care vei simti ca nu mai ai energie. Probabil ca vor fi si momente in care vei simti nevoia sa abandonezi “lupta”, dar care ar mai fi rostul? Esecul nu te caracterizeaza, iar din acest motiv trebuie sa nu renunti dupa primele semne de oboseala.

9. Varsta nu este importanta

Probabil ca ai auzit ca dupa varsta de 30 sau 40 de ani nu mai esti in cea mai buna forma si ca este posibil sa te confrunti cu foarte multe probleme, dar nu este deloc adevarat. Totul depinde doar de tine, este important sa te obisnuiesti cu un program de exercitii si sa urmezi o dieta care te avantajeaza. Orice femeie se confrunta cu dureri musculare sau alte neplaceri atunci cand merge la sala, asa ca nu trebuie sa iti faci idei gresite.

10. Zaharul si alcoolul nu sunt recomandate

Probabil ca stii deja ca nu este indicat sa consumi zahar si alcool in cantitati mari, dar te poti rasfata din cand in cand cu o prajitura sau cu un pahar de vin sau de sampanie. Important este sa nu faci abuz de ele si sa continui sa mergi la sala si sa urmezi un plan alimentar sanatos. Acestea sunt doar cateva lucruri pe care trebuie sa le stii despre dieta si sport!

Ti-a placut articolul despre dieta si sport? Iti recomand sa citesti si ce poti sa faci in cazul in care nu ai timp sa mergi la sala!

Daca ti-a placut acest articol, da-ne un like pe pagina noastra de Facebook si vei afla siti mai multe informatii interesante!

Foto: Guliver