hidratarea corecta a tenului apa pahar

Stim cat de important este sa bem suficiente lichide, insa exista cateva aspecte de hidratare care trebuie respectate pentru a obtine rezultatul asteptat. Iata cum se face hidratarea corecta a tenului.

Sa bei suficiente lichide zilnic nu ar trebui sa fie o treaba prea grea. Peste tot auzi: Bea mai multa apa. Obiceiul este bun pentru sanatate, insa, cu siguranta, exista cateva greseli pe care si tu le faci in hidratare, fara a-ti da seama. Iata ce presupune hidratarea corecta a tenului.

Daca reusesti sa “repari” aceste greseli, fii sigura ca vei avea parte de hidratarea corecta a tenului.

Hidratarea corecta a tenului – Prima greseala: Sa bei apa in timp ce faci exercitii fizice, dar nu inainte.  Chiar daca faci spinning sau clasicele exercitii de fitness, te-ai putea trezi cu dureri de cap in cazul in care nu te-ai hidratat inainte. Ar trebui sa bei cel putin 250 de mililitri de apa cu jumatate de ora inainte de a incepe exercitiile, spune Larysa DiDio, fondator al PFX Fitness si unul dintre cei mai renumiti instructori din New York.

Hidratarea corecta a tenului – Hidratare personalizata

Hidratarea corecta a tenului – A doua greseala: Sa insisti sa bei opt pahare de apa zilnic. Este vremea sa renuntam la aceasta “lege” a hidratarii. Institutul American de Medicina recomanda chiar mai mult – 11 cani pe zi -, cu toate ca este deja cunoscut faptul ca pentru fiecare persoana sunt valabile diferite reguli de hidratare.

Cantitatea exacta de apa necesara variaza de la o persoana la alta si depinde de inaltimea si greutatea acesteia. In plus, iti poti lua apa si din alimente precum legumele si fructele (un mar, de exemplu, iti poate furniza echivalentul unei intregi cani de apa), asa ca este posibil sa nu ai nevoie sa bei atata apa pe cat recomanda specialistii.

Ca sa vezi cam cati mililitri de apa trebuie sa bei, imparte in doua greutatea ta si astfel vei afla o cifra cat mai aproape de adevar.

Hidratarea corecta a tenului – A treia greseala: Sa eviti bauturi precum ceaiul si cafeaua. S-a tot promovat ideea potrivit careia ceaiul si cafeaua provoaca deshidratare, din cauza continutului de cofeina, insa nutritionistul Lisa Cashman spune ca aceasta nu este decat un mit. “Cum cafeina din cafea si ceai este un diuretic – ceea ce duce la eliminarea fluidelor din corp – fluidele in sine exista acolo, ceea ce inseamna ca atat cafeaua, cat si ceaiul, hidrateaza”, sustine specialistul.

Asa ca, decat sa nu bei nimic, ceaiul si cafeaua pot fi o alternativa pentru hidratare.

Hidratarea corecta a tenului la birou

Hidratarea corecta a tenului – A patra greseala: Sa nu te hidratezi suficient. Daca ti-e sete, atunci trebuie sa bei apa. Acelasi lucru este valabil si atunci cand faci exercitii fizice sau cand este foarte cald afara. Insa, contrar a ceea ce se spunea pana acum, acestea nu sunt singurele dati cand ai nevoie de o hidratare mai intensa.

“Ai nevoie de mai multa hidratare si cand stai la birou sa lucrezi, nu doar cand mergi la sala de sport. Ar fi bine chiar sa ai un postit pe ecranul monitorului care sa iti aminteasca sa te hidratezi”, spune Gans, care insista sa bei apa in cantitati mici si constante pe tot parcursul zilei.

Daca nu faci asta, te poti trezi cu afectiuni grave precum pietrele la rinichi.

Hidratarea corecta a tenului – A cincea greseala: Sa confunzi setea cu foamea. Bea apa inainte de masa pentru a te asigura ca ceea ce simti este, de fapt, foame si nu sete. Multi confunda setea cu foamea, spune Gans, care recomanda ca mesele sa fie consumate in mod normal, dar sa fie insotite si de suficienta apa.

De asemenea, spune specialistul, sticla cu apa ar trebui sa fie nelipsita de pe noptiera. “Primul lucru pe care sa il faci cand deschizi ochii dimineata este a bei apa “.

Citeste si: Reguli pentru hidratarea pielii de la interior spre exterior

Foto: Guliver