Conform principiului Ayurveda, starea generala de sanatate este in stransa legatura cu starea de bine – agni – concept folosit pentru a descrie intreaga experienta de viata a unei persoane, scrie mindbodygreen.com. De fapt, daca reusesti sa intelegi acest concept, vei avea o viata lunga si lipsita de stres sau probleme de sanatate. Asa ca poti sa incepi sa practici aceste cinci pozitii de yoga pentru o digestie mai buna. 

Termenul “agni” este folosit atunci cand vine vorba despre sistemul digestiv si se presupune ca are legatura cu starea generala de sanatate. La nivel fizic, organismul uman are nevoie sa digere alimentele si sa absoarba nutrientii acestora; la nivel psihic, organismul uman “absoarbe” experiente si elimina toate acele lucruri care nu-i fac bine. Asadar, daca iti doresti sa ai o sanatate de fier, poti sa pui in aplicare aceste pozitii de yoga pentru o digestie mai buna.

5 pozitii de yoga pentru o digestie mai buna

Conform principiului Ayurveda, agni presupune sa ai un sistem digestiv puternic, care sa te ajute sa-ti imbunatatesti sanatatea in general. Daca sistemul tau digestiv este puternic, acesta te va ajuta sa elimini toate toxinele din organism si astfel iti vei imbunatati si sistemul imunitar.

1. Kapalabhati

Kapalabhati este o tehnica de respiratie care te ajuta sa-ti imbunatatesti sistemul digestiv. Stai in sezut, cu picioarele incrucisate si cu mana pe abdomen. Respira adanc, pe nas, timp in care este important sa incerci sa-ti simti fiecare respiratie prin abdomen. Dupa ce ai facut zece repetari, este important sa te concentrezi asupra momentului in care expiri aerul pe care l-ai inhalat. Poti sa simti cum aerul iese usor. Este important sa faci acest exercitiu timp de 30 sau 60 de secunde, dupa care este recomandat sa respiri normal.

2. Navasana

Stai intinsa pe podea, cu picioarele relaxate si cu mainile pe langa corp. Ridica-te usor de pe saltea, avand picioarele putin indoite, pieptul ridicat si mainile intinse in fata. Daca iti este mai usor, poti sa intinzi picioarele cat mai mult. Mentine aceasta pozitie si respira de cinci ori, dupa care poti sa revii in pozitia initiala. Repeta ori de cate ori poti.

3. Intr-o parte

Stai intinsa pe o parte, cu mainile pe langa corp. Pasul urmator este sa te ridici intr-o mana in timp ce picioarele raman sprijinite de podea. Intinde cealalta mana spre tavan si incearca sa mentii aceasta pozitie cat timp respiri de cinci ori. Revino in pozitia initiala si repeta miscarea, dar de data aceasta sprijina-te in cealalta mana.

4. Udiyana Bandha

Aceasta pozitie presupune sa stai ca si cum ai face podul pe fata. Mentine aceasta pozitie cat timp respiri de cinci ori, dupa care poti sa te ridici. In timpul exercitiilor de respiratie, este important sa incerci sa simti fiecare miscare si sa te concentrezi asupra senzatiilor pe care le ai in organism. Aceasta pozitie te ajuta sa-ti imbunatatesti sistemul digestiv.

5. Pozitia intoarsa

In momentul in care adopti aceasta pozitie, stomacul se oxigeneaza mai usor si se activeaza sistemul digestiv. Stai in pozitie sezuta, cu piciorul stang indoit pe langa corp si cu celalalt picior ridicat si usor indoit in fata, peste piciorul drept. Apuca fluierul piciorului cu mana stanga si intoarce-te ca si cum ai vrea sa privesti peste umarul drept. Mentine aceasta pozitie cat timp respiri de cinci ori.

Practici yoga pentru prima data? Iata ce trebuie sa stii!

Daca ti-a placut acest articol, da-ne un like pe pagina noastra de Facebook si vei afla si mai multe informatii interesante!

Foto: Guliver