Cand nu bei suficienta apa, corpul iti transmite cateva semnale de deshidratare evidente. Intrebarea este daca stii sa le identifici?

Deshidratarea si temperatura ridicata iti pot crea probleme de sanatate. Invata care sunt semnalele pe care ti le transmite organismul cand esti deshidratata ca sa eviti probleme medicale serioase.

Corpul tau se afla intr-o stransa dependenta de cantitatea de apa pe care o consumi, scrie Prevention.com. Multa lume nu bea destula. Afla cat de importanta este hidratarea si ce se intampla cu organismul tau cand nu ii dai destule lichide:

1. Deshidratarea face ca organismul ca controleze cu greu temperatura

Cea mai mica miscare pe care o faci genereaza caldura in organism, dar, cu toate acestea, temperatura corpului ramane constanta. Asta inseamna ca organismul tau lucreaza, prin tot felul de procese – cum ar fi transpiratia – sa elibereze caldura in exterior. Cand transpiratia se evapora, prin piele, se produce o racire a corpului. Dar, cand esti deshidratata, organismul tau nu are destula apa cat sa transpire si sa mentina un nivel potrivit al temperaturii.

2. Cand esti deshidratata, nu mai transpiri

Cand esti deshidratata, sudoarea ti se usuca si apoi nu mai transpiri deloc, chiar daca alergi sau faci altfel de efort fizic. Atunci cand faci sport, corpul tau are nevoie de lichide pentru a face sangele sa circule catre muschi si pentru a transpira, ca sa raceasca organismul. Atunci, lichidele se pierd. O persoana care este doar putin deshidratata nu va inceta sa transpire, ci una care a ajuns la un grad ridicat de deshidratare.

3. Inima are mai mult de lucru

Corpul uman contine aproximativ 60% apa, iar cel mai mare „rezervoreste sangele. Cand te deshidratezi, volumul sangelui scade, dar inima trebuie sa pompeze aceeasi cantitate prin corp, pentru a conduce substante nutritive catre muschi si organe. Daca volumul sangelui este mai mic, inima are mai mult de lucru. Cand inima nu poate face fata efortului, te simti epuizata. De asemenea, cand volumul sangelui scade, vasele sangvine se contracta si pot aparea dureri de cap.

4. Devii capricioasa ca un copil

Ti s-a intamplat vreodata sa fii uituca, confuza, lenta sau plangacioasa si apoi, dintr-odata, sa iti dai seama ca iti era sete? Creierului nu ii place sa nu aiba destule lichide, dar cercetatorii nu stiu exact de ce atunci cand nu bei destula apa devii capricioasa. O teorie ar fi aceea ca, atunci cand nu esti hidratata, anumite zone din creier se ingusteaza. Un studiu arata ca deshidratarea are efecte diferite asupra femeilor si barbatilor. In cazul femeilor, starea de spirit se modifica, sarcinile devin mai greu de indeplinit, apar durerile de cap si le ia mai mult timp sa se concentreze. Barbatii, in schimb, se simt tensionati, anxiosi, obositi si uita mai repede lucruri.

5. Pierzi saruri din organism

Atunci cand transpiri, corpul elimina, odata cu apa, si saruri. Inainte sa mergi la sala, asigura-te ca bei multa apa. Dar tine cont ca o bautura pentru sport, desi nu este suficienta ca sa te hidrateze, iti va echilibra nivelul de saruri si potasiu din organism pe durata antrenamentului.

Acum, ca ai aflat cat de importanta este hidratarea pentru organism, Invata sa-ti placa sa bei apa! Ghid de hidratare.

Foto: Guliver