alimente pentru concentrare femeie pe care o doare capul

Canicula din ultimele saptamani, nevoia ta de concediu si fotografiile din vacantele colegilor sau ale prietenilor fac ca randamentul tau la birou sa scada spre zero. In astfel de situatii, ar trebui sa te ajuti cu cateva bauturi si alimente pentru concentrare.

Se pare ca exista alimente si bauturi care te pot scoate din starile proaste sau le pot preveni. Jen McDaniel, purtatorul de cuvant al Academiei de Nutritie si Dietetica din Statele Unite, impartaseste o parte dintre obiceiurile culinare preferate, bauturi si alimente pentru concentrare maxima pe timpul zilei.

TOP 8 alimente pentru concentrare:

1. Alimente pentru concentrare – Cafea si scortisoara. Cafeaua te va inviora si te va ajuta sa te concentrezi, insa stiai ca doua cesti baute zilnic pot imbunatati memoria pe termen scurt si lung? Adaugarea unui praf de scortisoara va intari si sustine efectele asupra creierului – un studiu din 2009 a concretizat faptul ca doar mirosul acestui condiment a dus la scaderea fustrarii si la cresterea vigilentei.

2. Alimente pentru concentrare – Ceaiul verde. Aceasta bautura straveche contine L-teanina, un aminoacid care sporeste undele celebrale alfa (cam acelasi lucru se intampla cand meditezi) asociate cu relaxarea si cu concentrarea. Astfel, ceaiul verde este perfect pentru o dupa amiaza cand nu doresti un soc provocat de cafea.

3. Alimente pentru concentrare – Micul dejun luat corect. Este cea mai importanta masa a zilei, de aceea este indicat sa consumi alimente care cresc concentrarea. Conform topului McDaniel pentru micul dejun sanatos ar trebui sa alegi fibre din fulgi de ovaz si proteine din oua. Ele ofera un flux de energie spre deosebire de alegeri mai rafinate cum ar fi fulgii de porumb, covrigii sau batoanele nutritive. Nici sa nu te gandesti la gogosi – din cauza lor vei adormi la birou la ora 10!

4. Alimente pentru concentrare – Fructe de padure. Consumul de fructe de padure inchise la culoare, cum ar fi afinele, este asociat cu reducerea riscului de Alzheimer. Dar unele studii au aratat ca prin consumul de fructe de padure pot fi stimulate concentrarea si memoria pe o perioada de cinci ore. Antioxidantii din fructele de padure vor influenta cresterea fluxului de sange la creier si, prin urmare, oxigenarea acestuia, sarcinile cognitive parand astfel mai usoare. Incercati sa adaugati fructe de padure dimineata in fulgii de ovaz sau dupa-amiaza in salate si veti obtine astfel alimente care cresc concentrarea.

5. Alimente pentru concentrare – Ciocolata neagra sau pudra de cacao. Este demonstrat ca ciocolata neagra poate stimula fluxul sangvin catre creier si consumul a 10 grame pe zi ajuta la protejarea impotriva pierderii de memorie provocata de imbatranire. Si, ca bonus, ciocolata stimuleaza eliberarea de substante chimice benefice creierului. In aceste conditii, nu numai ca vei jongla printre emailuri ca un sef, dar o vei face chiar cu zambetul pe buze.

6. Alimente pentru concentrare – Apa cu lamaie. Putina apa cu lamaie poate fi tot ce ai nevoie pentru a te concentra. Studiile arata ca deshidratarea poate influenta negativ memoria si buna functionare a creierului, in timp ce alte studii constata ca mirosul de lamaie imbunatateste performanta in cazul unor sarcini ce necesita o mare concentrare.

7. Alimente pentru concentrare – Sfecla. Aceste radacinoase sunt bogate in nitrati dietetici care, in organism, sunt transformati in nitriti si care vor creste fluxul de sange in organism. Nu esti un fan al sfeclei care cam are o aroma de pamant? Daca o vei consuma prajita, vei constata ca este chiar dulce si astfel vei mai putea adauga un punct listei tale de alimente care cresc concentrarea

8. Alimente pentru concentrare – Ceaiul de menta. Chiar si fara cofeina, aceasta bautura gustoasa stimuleaza creierul. Studiile au aratat ca mirosul de menta este asociat cu reducerea anxietatii si a oboselii si, totodata, va creste motivatia si va imbunatati performanta.

Daca inca visezi la vacanta, noi iti mai oferim cateva metode de concentrare la birou