adormi mai repede seara

Incearca sa schimbi rutina la culcare daca iti doresti un somn de calitate si daca vrei sa adormi mai repede seara.

Stim cu totii sugestia de a numara oile. Mai exista si metoda paradoxala, aceea in care nu ne dorim sa adormim si tocmai atunci adormim (precum copiii). Din pacate, nu exista o reteta garantata 100% ca sa adormi mai repede seara, mai ales daca treci printr-o perioada dificila.

Ai putea insa, sa incerci sa iti schimbi rutina la culcare pentru un somn de calitate. Specialistii Bustle au cateva sugestii ce te vor ajuta sa adormi mai repede seara. Pentru ca stim ca somnul este important, pentru ca din ce in ce mai des pare ca nu avem timp sa ne odihnim, pentru ca adesea anxietatea dinainte de culcare ne tine treji pana noaptea tarziu, am cautat cateva solutii ce te vor ajuta sa adormi mai repede seara.

Nu te mai ingrijora ca nu vei adormi, incearca doar sa schimbi rutina la culcare. Incearca meditatia, exercitiile de respiratie sau tehnicile de relaxare. Daca, insa, consideri ca ai incercat orice si totusi nu reusesti sa ai un somn de calitate, poti adopta o alta tactica. O metoda propusa de oamenii de stiinta.

Daca inainte de culcare simti ca mintea ta nu se mai opreste, incearca sa scapi de anxietate cu metoda descrisa de specialistii citati de Bustle.

Nu este un secret ca anxietatea poate intrerupe somnul. Anxietatea ne tine treji ore intregi. Daca si tu te lupti cu gandurile in care treci in revista tot ce ai facut sau tot ce nu ai facut in ziua ce a trecut, pune in aplicare ideea acestui studiu.

In studiul realizat de catre Jurnalul Cercetarii Experimentale, au fost monitorizati 57 de oameni cu varstele intre 18 si 30 de ani, pentru a li se documenta ciclurile de somn. Inainte de culcare, fiecare a trecut printr-un exercitiu.

Participantii au fost impartiti in doua grupuri. Un grup a trebuit sa scrie tot ce a reusit in zilele trecute. Celalalt grup a trebuit sa scrie tot ce aveau de facut in zilele viitoare. Dupa ce participantii au adormit, cercetatorii au adunat informatii monitorizand activitatea creierului si miscarile ochilor. Au aflat ca oamenii axati pe ceea ce au reusit sa faca au adormit cu 9 minute mai tarziu decat cei ce au scris liste cu ce au de facut. De altfel, cu cat listele erau mai lungi si mai specifice cu atat oamenii au adormit mai repede. In mod bizar, oamenii ce au completat liste lungi au dormit mai mult. Oamenii de stiinta au concluzionat ca poti sa adormi mai repede seara daca treci ca intr-un jurnal activitatile pe care le ai de facut si nu ceea ce ai terminat deja de facut.

Tot oamenii de stiinta sustin ca pentru un somn de calitate, trebuie sa iti schimbi rutina la culcare. Mai exact, este nevoie sa scrii de-a dreptul ca intr-un jurnal lista cu activitatile viitoare, nu doar sa te gandesti la ele. Actul de a scrie te ajuta sa scapi de ingrijorare, de anxietate. Mintea ta nu va mai functiona „peste program” daca scrii lista si nu o pastrezi in minte.

Poti sa adormi mai repede seara si daca faci un dus cald, daca inchizi aerul conditionat, daca porti sosete calde in picioare, daca inchizi toate device-urile electronice ce iti stimuleaza creierul.

Citeste si: Simptomele anxietatii. 10 semne care ar trebui sa te ingrijoreze!

Foto: Guliver