Vremea se incalzeste si in parcuri numarul alergatorilor incepe sa creasca. Am incercat sa adun cateva avantaje si dezavantaje pentru alergare pe banda vs alergare afara si am ajuns la concluzia ca tot afara e mai bine. Si mai ieftin! Cu toate ca iarna asta am transpirat mai mult in sala de fitness, butonand meniurile de viteza.

Cand e frig si ploua, ca sa nu-ti iesi din ritm, e buna si varianta cu alergatul in sala de fitness. In rest, cei mai multi spun ca miscarea in aer liber este net superioara din punct de vedere al beneficiilor pentru sanatate, in comparatie cu antrenamentele in spatiu inchis.

Despre alergare pe banda vs alergare afara se poate vorbi mult, mai ales daca in discutie intra iubitorii de competitii de alergat, cum sunt maratoanele, si instructorii de fitness, eventual patronii de sali de fitness.

Evident, parerile sunt impartite si fiecare are argumente consistente. Nu o sa vorbesc despre poluare… daca intrebi alergatorii de performanta, vor spune ca afara e aer curat, natura. Daca intrebi antrenorii din salile de fitness, e invers: in sala e mai bine, iar afara sunt noxe si aer nerespirabil.

Alergare pe banda vs alergare afara: cine pe cine controleaza

Diferenta dintre cele doua activitati este ca afara tu initiezi miscarea, prin impingerea corpului spre inainte, pe o suprafaxa fixa. In interior, pe banda care preia initiativa miscarii, tu esti nevoita doar sa-i tii pasul. In prima situatie apar reactii in corp la nivel nervos si locomotor mai intense, fata de miscarea pe banda. De aici si diferenta de consum caloric mai mare.

Aceasta este data si de accelerare. In aer liber accelerarea implica mai mult efort si mai multi muschi fata de cea efectuata in sala.

Cu alte cuvinte, in aer liber alergarea este o miscare mai complexa, cu o viteza constanta, care poate fi schimbata cu usurinta, cu faze de accelerare si revenire pe toata durata sedintei de alergat.

Banda de alergat iti ofera programe de training variate

Spre deosebire de miscarea in aer liber, pe banda de alergat poti opta pentru unul dintre antrenamentele puse la dispozitie de aparat. Este vorba despre antrenamente de intensitati diferite, cu diverse inclinatii, care promit sa puna la lucru cat mai multe grupe de muschi. Tu trebuie doar sa faci cat mai bine fata programului ales.

Bine, ai si optiunea sa incetinesti sau sa mergi, cand simti ca nu mai poti, si apoi revii la viteza aleasa de tine sau impusa de program. In plus, daca alergi pe banda, nu e cazul sa-ti mai faci probleme din cauza articulatiilor, spun unii. In schimb, daca alergi pe beton, asfalt si ciment, oasele tale au de suferit din cauza impactului cu solul dur. Mai mult, nu exista riscuri asa mari sa calci stramb cand alergi.

Pont! Indiferent ce varianta de alergare alegi, ca sa iti mentii gleznele si genunchii sanatosi, poarta incaltaminte potrivita petru miscare.

Afla lucruri interesate si despre alergat si meditatie. Relaxare 2 in 1!

Foto: Guliver

Daca ti s-a parut interesant acest articol, da like paginii noastre de Facebook si o sa gasesti acolo si alte articole asemanatoare!