Te simti stresata? In loc sa cauti ceva dulce prin bucatarie, o bomboana, sau orice altceva, opteaza pentru unul dintre cele mai eficiente alimente antistres. N-o sa-ti rezolve problemele, dar vei avea o dispozitie mai buna, potrivit foodnetwork.com. Include in dieta zilnica aceste alimente si nu te vei mai simti asa incordata.

Stresul este o afectiune des intalnita in zilele noastre. Nu trebuie sa lucrezi in conditii mai dificile ca sa te plangi de dureri de cap si de griji care se tot aduna. Din fericire, remediul este mai aproape de tine decat te asteptai. Cele mai multe dintre urmatoarele alimente antistres se gasesc chiar in bucataria ta.

Nucile si alunele te binedispun

In lista cu alimente antistres ocupa un loc fruntas nuca si aluna, fructe-desert bogate in triptofan, un aminoacid de care corpul are nevoie pentru a stimula eliberarea de serotonina. Cercetatorii spanioli au descoperit ca cei care consuma des nuci si alune au un nivel mai mare de serotonina in corp.

Conform definitiei, serotonina este un neurotransmitator prezent in mai multe organe, incluzand sistemul nervos central, si are un rol important in aparitia depresiei si a anxietatii, din cauza dereglarilor chimice pe care le produce. Alti oameni de stiinta, mai precis psihiatrii scotieni, au descoperit ca persoanele care simt nevoia sa rontaie des cateva ceva, si aleg nucile si alunele, nu sufera de forme avansate de nevroze.

Laptele si iaurtul

Lactatele, in special iaurtul, contin in afara de vitaminele B2 si B12 antioxidanti benefici pentru indepartarea radicalilor liberi, asociati stresului.

Alimente antistres – Cacao si ciocolata neagra

Daca vrei sa scapi de stres, mananca ciocolata neagra. Are un continut mare de cacao, despre care numeroase studii arata ca are in compozitie substante care cresc secretia de serotonina. Iar un nivel mai mare de serotonina, supranumita si „hormonul fericirii“ inseamna o stare de spirit mai buna.

Morcovul

Aceasta leguma contine betacaroten (o substanta care mareste rezistenta organismului in fata bolilor) si este un precursor al vitaminei A. De asemenea, betacarotenul este un antioxidant important, care ajuta nu doar la mentinerea si refacerea acuitatii vizuale, ci lupta si cu simptomele stresului. In plus, un pahar de suc de morcovi pe zi iti curata eficient ficatul de toxine si contribuie la incetinirea procesului de imbatranire.

Fisticul

Are un gust bun si ajuta organismul sa combata hormonii stresului. Un pumn de fistic poate fi o gustare delicioasa, cu efect antistres.

Incearca si ceaiurile medicinale antistres.

Foto: Guliver

Daca ti s-a parut interesant acest articol, da like paginii noastre de Facebook si o sa gasesti acolo si alte articole asemanatoare!