O filosofie indiana spune ca „esti ceea ce mananci“. Nimic mai adevarat! Mancarea te poate transforma intr-o persoana vesela, plina de energie, sau, din pacate, te poate schimba intr-o persoana apatica, coplesita de stres. De tine depinde ce alegi. Noi iti recomandam cateva alimente care alunga somnul, ideale pentru diminetile cand ai nevoie de multa energie.

Iti este greu sa te trezesti, dar speri sa iti revii in forma cu o cafea dulce? Renunta la cubul de zahar si in cateva minute vei simti ca poti muta muntii din loc. Daca nu bei cafea, alege alt produs din urmatoarea lista cu alimente care alunga somnul, inspirata de pe goodhousekeeping.com.

Ciocolata neagra

Ca sa incepi ziua in forta, si nu esti la dieta, rasfata-te cu doua-trei patratele de ciocolata neagra. Este delicioasa si iti aduce energie, datorita continutului de cacao. Mai mult decat atat, untul de cacao din compozitie este si el un bun stimulent, care imbunatateste starea de spirit.

Branza

Rasfata-te la micul dejun cu o branza buna, puternic aromata. Branza, mai ales parmezanul, contine un aminoacid (tiramina), care iti alunga somnul si efectul dureaza pret de cateva ore. Si branza tofu este un aliat de nadejde in lupta cu somnul. Branza vegetala are 9 grame de proteine la 100 de grame de produs, ceea ce inseamna energie importanta de consumat.

Cereale integrale

Nu vorbim despre cereale cu adaos de zahar si alte arome mai mult sau mai putin naturale, ci despre variantele integrale, din ovaz, secara. Acestea sunt surse excelente de carbohidrati si fibre, care scad colesterolul „rau“ din sange, in timp ce confera o senzatie de saturatie, care poate tine chiar si o jumatate de zi.

Portocale

Bogate in vitamina C si fibre, portocalele consumate ca atare ori sub forma de suc proaspat, iti refac stocul de energie. Iar pofta de vine si creste cu fiecare inghititura savurata de suc. Chiar si mirosul iti insenineaza fata.

Spanacul

Frunzele de spanac au un gust aparte si constituie o sursa de fier nemaipomenita pentru organism. Se recomanda a fi mancat in cantitati mai mari celor care nu consuma carne, pentru ca fierul din spanac mareste capacitatea celulelor rosii din sange de a alimenta muschii cu oxigen si, deci, le da mai multa energie. Daca mananci o ceasca de spanac fiert pe zi, combinat cu ce vrei tu, vei vedea ca 30 de minute de miscare pe zi nu ti se vor mai parea o corvoada.

Alimente care alunga somnul: produse cu rosii

Daca vrei sa dormi, seara, inainte de culcare nu manca alimente care contin acizi, precum cele bazate pe rosii sau cele picante, pentru ca dau arsuri la stomac si nu te vor lasa sa dormi. Cel mai bine, in cazuri exceptionale, consuma-le cu cel putin trei ore inainte de culcare.

Ceai de ginseng

Daca vrei sa inlocuiesti cafeaua, cea mai buna alternativa este ceaiul de ginseng, urmat indeaproape de ceaiul negru.

In compozitia acestuia se afla peste 25 de ginsenozide in radacinile de ginseng, care au efecte sedative, anticonvulsive, analgezice si antipsihotice. Insa studii stiintifice in domeniu au scos la iveala ca printre aceste substante sunt si unele cu puternice proprietati stimulente asupra sistemului nervos.

Sau poti prepara cel mai bun smoothie pentru energie pana la pranz!

Foto: Guliver

Daca ti-a placut, te-a ajutat, amuzat, salvat, distrat, scos din… pacat acest articol, da like paginii noastre de Facebook  sau aboneaza-te la newsletter
si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!