Alimente care combat anxietatea. Elimina stresul din viata ta!

Anxietatea poate fi provocata de foarte multi factori interni si externi, insa exista o metoda foarte simpla care te ajuta sa o combati, scrie mindbodygreen.com. Este important ca nivelul de zahar din sange sa fie unul echilibrat, pentru ca in acest fel vei reusi sa elimini stresul din viata ta. Iata o lista cu alimente care combat anxietatea!

Este important ca la fiecare masa sa consumi grasimi sanatoase si proteine care te ajuta sa-ti mentii sanatatea si sa elimini stresul din viata ta. Totul este foarte simplu, trebuie doar sa incluzi in alimentatia ta aceste alimente care combat stresul.

Alimente care combat anxietatea

Te intrebi ce legatura exista intre concentratia de zahar din organism si starile de anxietate? Ei bine, alimentatia are un efect surprinzator asupra sanatatii. Creierul are nevoie de un flux constant si stabil de zahar sau glucoza in sange, ceea ce inseamna ca un nivel prea mare sau un nivel prea mic iti poate afecta sanatatea si poate duce la stari de anxietate.

Cu toate acestea, concentratia de zahar din organism poate fi tinuta sub control cu ajutorul alimentatiei. Este important sa introduci in dieta ta alimente care combat anxietatea, cum ar fi:

1. Carbohidratii buni

Probabil ca te-ai ferit sa consumi carbohidrati de teama sa nu acumulezi kilograme in plus, dar afla ca este important sa consumi alimente precum cartofi dulci, orez brun, quinoa, fasole sau linte, pentru ca acestea sunt bogate in carbohidrati care iti ajuta organismul sa functioneze asa cum trebuie. Aceste alimente sunt bogate in vitamina B si minerale si ajuta la reglarea concentratiei de zahar din organism.

2. Ouale

Ouale sunt o sursa importanta de proteine, dar contin si lecitina, care este foarte eficienta pentru stimularea creierului. Totodata, colina din oua este o substanta necesara pentru transmiterea impulsurilor nervoase si pentru sanatatea ochilor.

3. Nucile si semintele de in

Nucile si semintele de in sunt alimente importante pentru sanatatea creierului, asa ca este bine sa le incluzi in alimentatia ta. Acestea sunt bogate in Omega 3, care ajuta la reducerea si prevenirea inflamatiilor din organism. Totodata, consumul de nuci si seminte de in ajuta la reducerea stresului si anxietatii.

4. Ceaiurile

In continutul frunzelor de ceai a fost identificat un acid numit L-Teanina. L-Teanina are capacitatea de a traversa bariera hemato-encefalica si este un agent psihoactiv care interfereaza cu neuroreceptorii si stimuleaza producerea anumitor neurotransmitatori. Inlocuieste cafeaua cu ceaiul si bucura-te de beneficiile acestuia. Poti sa consumi ceai verde sau ceai de musetel.

5. Stridiile

Zincul joaca un rol important in sanatatea creierului, iar stresul si anxietate duc la scaderea nivelului de zinc din organism. Asadar, este important sa consumi alimente precum stridii, seminte de susan, linte sau alte alimente bogate in zinc.

6. Alimentele care contin vitamina B12

Vitamina B12 joaca un rol important pentru buna functionare a corpului, ajuta la reducerea stresului si anxietatii, asa ca este important sa introduci in dieta ta cat mai multe alimente care contin vitamina B12. Daca esti vegetariana, iti va fi mai greu sa consumi vitamina B12, pentru ca aceasta se gaseste foarte mult in carne. In schimb, poti sa consumi alimente precum oua sau kefir sau poti sa optezi pentru suplimente alimentare.

7. Legumele cu frunze verzi

Corpul tau are nevoie de o cantitate importanta de magneziu, iar numeroase studii au demonstrat ca deficienta de magneziu duce la stres si anxietate. Asadar, consuma mai multe legume care au frunzele verzi, seminte de dovleac, migdale, avocado si ciocolata neagra.

8. Ovazul

Ovazul contine vitamina B si este bogat in fibre, asa ca este important sa-l incluzi in alimentatia ta. Mai mult decat atat, nu uita sa combini ovazul cu alimente precum migdale, nuci, unt de arahide, seminte de chia sau seminte de in.

9. Uleiul de cocos

Creierul este alcatuit din foarte multe grasimi, asa ca este important sa consumi alimente precum uleiul de cocos, ca sa ii asiguri aportul necesar. Numeroase studii au dovedit ca uleiul de cocos contribuie la functiile cognitive si ajuta la buna functionare a creierului. Mai mult decat atat, uleiul de cocos are proprietati antiinflamatorii si ajuta la refacerea celulelor din organism.

Daca ti-a placut articolul despre alimente care combat anxietatea, iata si cum se trateaza aceasta boala cu ajutorul meditatiei!

Daca ti-a placut acest articol, da like pe pagina noastra de Facebook sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!

Foto: Guliver