Ti se intampla sa mananci si sa nu te saturi? Asta pentru ca sunt unele alimente care iti provoaca foame. In loc sa dea senzatia de satietate, acestea cresc nivelul de insulina si te indeamna sa mananci mai mult.

In zilele in care simti ca stomacul tau e un sac fara fund si nu te saturi oricat ai manca, verifica-ti meniul. Unele alimente care iti provoaca foame trebuie scoase din dieta. Te invit sa le descoperi mai jos.

Painea alba

Faina alba din care se face painea este lipsita de fibre. Daca preferi painea alba in locul celor integrale sau negre, potrivit health.com, risti sa suferi din cauza cresterii nivelului de insulina. Un studiu recent in domeniu spune ca cei care mananca paine alba sunt mai expusi riscului sa devina obezi decat cei care evita consumul acesteia.

Alimente care iti provoaca foame – Sucurile

Sunt indelung promovate ca fiind sanatoase, dar nu trebuie uitat faptul ca fructele sunt dulci, deoarece contin zahar, nu insa si fibrele din coaja, care ajuta la digestie si curata intestinul. Din pacate, un pahar de suc proaspat de fructe creste nivelului de zahar din sange, dupa care il scade, iar acest efect duce la aparitia senzatiei de foame.

Gustarile sarate

Evita chipsurile, covrigeii, biscuitii si snacksurile sarate, pentru ca sunt bombe de carbohidrati. Acestea produc tulburari la nivelul insulinei si provoaca pofta de ceva dulce.

Mancarea tip fast food

Aceste produse alimentare contin substante, cum este monoglutamatul de sodiu, supranumit si al cincilea gust – umami. Acestea impiedica organismul sa produca substantele dopamina si serotonina, cunoscute pentru efectul lor de a regla apetitul si de a induce senzatia de satietate.

Bauturile cu alcool

Fie ca vorbim de vin, bere sau de alta bautura cu adaos de alcool, toate dau stimuleaza senzatia de foame. Explicatia este ca alcoolul scade nivelul de leptina din corp, un hormon care da senzatia de satietate.

Sushi

Oamenii de stiinta spun ca aceasta specialitate, sushi, contine mai mult orez decat peste si e ca si cum ai consuma paine. In plus, se digera rapid si nu creeaza senzatia de saturatie.

Indulcitorii artificiali

Aspartamul, zaharina si sucraloza excita celulele creierului si le determina sa astepte o doza de energie, mai precis de calorii. Acest efect duce la aparitia nevoii de ceva dulce.

Vrei sa mananci sanatos? Iata cateva alternative la fast-food!

Foto: Guliver

Daca ti s-a parut interesant acest articol, da like paginii noastre de Facebook si o sa gasesti acolo si alte articole asemanatoare!