Alimente pentru somn linistit: cele bogate in magneziu si proteine

Adopta o dieta sanatoasa si viata ta se va schimba radical in bine. Vei slabi, vei putea preveni multe afectiuni, starea ta de spirit se va imbunatati, puterea de concentrare se va mari si scapi multe probleme de sanatate. Bonus: prin dieta poti combate si insomnia! Seara, inainte de culcare, gusta din urmatoarele alimente pentru somn linistit si vei dormi pana in zori fara probleme!

Deschide dulapul cu medicamente si fa curat in sertarul cu somnifere si remedii naturiste din lavanda, passiflora si alte plante care combat insomnia. Refa, in schimb, stocul de alimente pentru somn linistit, cum sunt ouale, carnea de curcan si semintele de dovleac, surse importante de proteine. Mai jos gasesti lista produselor alimentare care te ajuta sa te odihnesti mai bine. Cu detalii si argumente, de la goodhousekeeping.com.

Bananele

Aceste fructe gustoase si satioase sunt surse excelente de potasiu si magneziu, elemente nutritive care relaxeaza musculatura. Apropo, cand te simti incordata si suferi din pricina carceilor, e posibil sa ai deficit de magneziu!

In plus, bananele contin si triptofan, un aminoacid care induce somnul si care se transforma apoi in serotonina si melatonina.

Proteine – ou fiert tare

Produsele bogate in proteine linistesc organismul, il pregatesc pentru somn si combat refluxul gastroesofagian. Acest efect ajuta pe timpul noptii, pentru ca digestia ingreunata si arsurile la stomac pot tulbura orele de odihna. Seara, mananca o jumatate de ou fiert tare sau unul intreg, ori o felie de carne slaba. De asemenea, poti consuma 10-20 de seminte de dovleac, au acelasi efect.

Migdalele

O alta sursa importanta de proteine esentiale pentru activitatea organismului sunt migdalele. Acestea asigura corpului o cantitate importanta de magneziu, care induce somnul si relaxeaza toti muschii.

Alimente pentru somn linistit – laptele cald

Oamenii de stiinta au observat ca un pahar de lapte cald baut inainte de culcare detensioneaza si ajuta corpul si mintea sa se lase cufundate intr-un somn linistit. Te intrebi care este explicatia? Ei bine, laptele contine triptofan, un aminoacid des utilizat in tratamentul insomniei, pentru ca are efect calmant.

Cirese

Studiile in domeniu au scos la iveala ca ciresele, in special cele negre, sunt principala sursa naturala de melatonina, un antioxidant care reduce durerile, relaxeaza si are efect analgezic. Mananca inainte cu o ora sa te culci cateva cirese si te vei bucura de un somn linistit. Stiai ca daca te doare capul si mananci 15-20 de cirese echivaleaza cu efectul unei aspirine sau a unui nurofen?

Mananci aceste alimente si scapi de tulburari de somn care pot afecta silueta

Foto: Guliver

Daca ti s-a parut interesant acest articol, da like paginii noastre de Facebook si aboneaza-te la newsletter o sa gasesti acolo si alte articole asemanatoare!