Zi de zi, suntem dornici sa asimilam cat mai multe informatii si sa retinem cat mai multe detalii, sa ne imbogatim cunostintele. Totusi, odata cu inaintarea in varsta, scade capacitatea de concentrare si este foarte important sa consumam alimente sanatoase pentru creier. Astfel, vom avea o minte sanatoasa si agera mai mult timp.

Cu alte cuvinte, daca vrei sa ai un creier sanatos mai mult timp, trebuie sa ai grija ce alimente consumi.

Iata o lista cu alimente sanatoase pentru creier:

1. Alimente bogate in antioxidanti

Probabil ai auzit pana acum de beneficiile extraordinare ale antioxidantilor asupra sanatatii. Alimentele bogate in antioxidanti te ajuta sa ai un corp sanatos si o minte sanatoasa. De regula, antioxidantii se gasesc in alimente precum fructele de padure, morcovi, rosii, varza, cartofi dulci, citrice, broccoli, legume cu frunze verzi, anghinare, struguri, vin rosu, mere, ciocolata neagra si altele.

2. Carne de peste

Carnea de peste este bogata in Omega-3, care are numeroase beneficii asupra sanatatii creierului. Carnea de peste ajuta la imbunatatirea memoriei si este recomandata in orice dieta. Este de preferat sa consumi carne de peste cel putin de trei ori pe saptamana, pentru a te bucura de toate beneficiile acestui aliment.

3. Ou

Oul contine cele mai bune proteine de clasa I si este o importanta sursa de calciu. Desi contine colesterol, acesta s-a dovedit a fi un “colesterol bun”. Oul are numeroase beneficii asupra sanatatii creieurului, ajuta la imbunatatirea memoriei si asigura buna functionare a acestuia. Asadar, o dieta sanatoasa pentru creier trebuie sa includa oua fierte la micul dejun si carne de peste la masa de seara.

4. Nuci

Nucile sunt foarte gustoase si au numeroase beneficii asupra sanatatii creierului. Consumate intregi sau in diferite preparate, acestea ajuta la imbunatatirea memoriei. Sunt o buna sursa de Omega-3, precum carnea de peste, dar in acelasi timp reprezinta si o sursa bogata de antioxidanti.

5. Planta de Ginko Biloba

Planta de Ginko Biloba este pe lista de alimente sanatoase pentru creier, intrucat aceasta imbunatateste circulatia sangelui catre creier, fiind astfel benefica pentru memorie. In plus, ajuta la sporirea atentiei, creste capacitatea de concentrare, este recomandata celor care sufera de depresie cronica si este recomandata in foarte multe tratamente pentru tulburari de circulatie cerebrala. Te poti bucura de beneficiile extractelor standardizate, pe care le poti gasi in diferite farmacii sau magazine de specialitate.

Vrei sa urmezi o dieta vegetariana? Iata retete cu naut care fac orice dieta distractiva!

Foto: Guliver