Alimentele care scad glicemia

O glicemie scazuta poate provoca numeroase probleme de sanatate, asa ca este esential sa stii care sunt alimentele care scad glicemia, scrie lifehack.org. Inainte sa iti notezi ce este recomandat sa consumi, este indicat sa stii si care sunt cauzele pentru care ai glicemia scazuta.

Totul porneste de la nivelul de insulina din organism, hormonul responsabil de absorbtia nutrientilor. In momentul in care organismul uman nu produce suficienta insulina, se pot declansa anumite boli, cum ar fi diabetul zaharat de tip doi. Pentru a te asigura ca nivelul de insulina din organism este normal, trebuie sa ai o dieta sanatoasa si echilibrata. Asa ca este indicat sa iti faci o lista cu alimentele care scad glicemia.

Alimentele care scad glicemia

1. Spanacul

Spanacul se afla pe primul loc pe lista cu alimentele care scad glicemia, acesta este bogat in amino acizi, iar o portie de spanac contine aproximativ cinci grame de proteine. Spanacul este bogat si in minerale, calciu, magneziu si potasiu, care ajuta la scaderea glicemiei, si este o importanta sursa de fibre pentru organism. Adauga spanac in smoothie-uri, salate sau diferite mancaruri si bucura-te de beneficiile pe care le are acesta asupra sanatatii.

2. Avocado

Avocado este recomandat in foarte multe diete din numeroase motive. Ajuta la scaderea glicemiei, este foarte sanatos, contine grasimi mononesaturate si este foarte sanatos pentru inima. Totodata, este o sursa bogata de fibre, amino acizi, vitamina B, minerale, magneziu si potasiu si poate fi adaugat in foarte multe salate sau smoothie-uri.

3. Oua

Desi nu au o reputatie prea buna, ouale aduc o contributie importanta asupra sanatatii. Pot fi incluse in multe diete, sunt o sursa importanta de proteine, grasimi sanatoase, vitaminele B12 si D si ajuta la scaderea glicemiei. Este suficient doar sa le consumi cateva zile si sa te bucuri de beneficiile acestora asupra sanatatii. Le poti manca fierte, la micul dejun, le poti adauga in salate sau le poti folosi la prepararea diferitelor mancaruri.

4. Broccoli

Broccoli face parte din alimentele care scad glicemia. Acesta este o sursa importanta de fibre, iti ofera foarte multa energie si poate fi consumat oricand, in diferite feluri. Poti sa il adaugi in salate, sa il prepari la aburi sau sa il adaugi in diferite mancaruri. Este si o importanta sursa de nutrienti si minerale, asa ca ai foarte multe motive sa il consumi.

5. Iaurt grecesc

Iaurtul grecesc este o importanta sursa de calciu, proteine, magneziu si potasiu. Desigur, daca suferi de intoleranta la lactoza, nu este recomandat sa il incluzi in dieta. Iaurtul grecesc este bogat in nutrienti si ajuta la scaderea glicemiei. Poate fi consumat ca atare sau in combinatie cu diferite fructe. In plus, poti sa iti prepari si un smoothie delicios sau il poti servi in loc de inghetata.

6. Migdale

Migdalele sunt bogate in proteine si au numeroase beneficii asupra sanatatii. Sunt recomandate in multe diete si este recomandat sa le consumi ori de cate ori ai ocazia. 30 de grame de migdale (aproximativ 22 de migdale) contin sapte grame de proteine, trei grame de fibre si doar un gram de zahar. Sunt bogate in magneziu si potasiu si iti ofera si o parte din necesarul zilnic de calciu, fier si zinc. Adauga-le in salate sau consuma-le cu cereale, iaurt grecesc sau ca atare.

7. Seminte de chia

Semintele de chia sunt foarte mici, dar au o importanta contributie asupra sanatatii. Sunt o sursa importanta de amino acizi, proteine, fibre, nutrienti, magneziu, calciu si fier si ajuta la scaderea glicemiei. Semintele de chia sunt bogate si in Omega 3 si au numeroase beneficii asupra sanatatii inimii. Pot fi incluse usor in alimentatie, le poti servi cu cereale sau le poti adauga in smoothie-uri sau salate.

8. Iarba de grau

Desi nu pare foarte gustoasa, iarba de grau este benefica organismului. Ajuta la scaderea glicemiei, imbunatateste digestia si detoxifiaza. Nu contine gluten, este o sursa importanta de aminoacizi, fibre, minerale si clorofila, dar si un pigment natural. Poti sa prepari diferite sucuri din iarba de grau sau poti sa o consumi sub forma de pudra. In plus, iarba de grau este foarte sanatoasa si pentru par si piele.

9. Somon

Somonul este bogat in proteine, fier, grasimi sanatoase, vitamina B, minerale, magneziu, potasiu si Omega 3. Ajuta la scaderea glicemiei si este recomandat in multe diete. Daca nu iti place carnea de somon, poti sa optezi pentru carnea de ton, are aceleasi beneficii asupra sanatatii. Este important sa cumperi peste proaspat, in acest fel te vei asigura ca acesta nu contine substante care ar putea fi daunatoare pentru organism.

10. Linte

Lintea este foarte valoroasa din punct de vedere al aportului pe care il are asupra sanatatii, asa ca si ea face parte dintre alimentele care scad glicemia. Este o sursa importanta de antioxidanti, nu este foarte scumpa, poate fi adaugata in foarte multe retete si este gustoasa. Lintea poate fi preparata in doar 20 de minute, asa ca este perfecta pentru micul dejun. Lintea rosie este considerata a fi cea mai gustoasa. Poti sa adaugi linte in supe sau salate.

Iata si un scurt ghid de alimente si bauturi pe care sa nu le combini niciodata!

Daca ti-a placut acest articol, da-ne un like pe pagina noastra de Facebook si vei afla si mai multe informatii interesante! 

Foto: Guliver