Curand o sa uitam de frig si o sa ne gandim cu optimism la cate avem de facut anul acesta. Si, pentru ca stim ca in perioada urmatoare poate aparea astenia de primavara, o sa-ti spun cum sa te feresti elegant din calea acestui dusman tacut.

Astenia de primavara se manifesta prin senzatie de oboseala si de slabiciune, simptome pe care unele persoane le resimt mai acut in noul sezon, pentru ca organismul lor face eforturi sa se readapteze la conditiile de mediu. Potrivit healthwatchcenter.com, poti preveni neplacerile cauzate de schimbarile de vreme urmand o cura cu vitamine si minerale, bazata pe indicatiile unui specialist.

In felul acesta poti reface stocul de nutrienti din corp. Daca sunt carente de vitamine si minerale in corp, organismul este tinta sigura pentru astenia psihica, care se manifesta prin instabilitate emotionala. Mai precis, poti trece brusc de la o stare emotionala la alta si adesea simti nevoia sa plangi. Se intampla des sa devii anxioasa si nervoasa, iar stima de sine sa aiba puternic de suferit.

De ce apare astenia de primavara

In cele mai multe cazuri este vorba despre slabiciunea organismului care a fost nevoit sa functioneze cu o dieta mai putin bogata in legume si fructe si a beneficiat de mai putine ore de lumina. Sedentarismul are si el un impact negativ asupra psihicului, si cu atat mai mult este vinovat pentru oxigenarea insuficienta a creierului si tonifierea trupului. De aceea apar dureri de cap frecvente si dificultati de concentrare.

Ca sa te bucuri din plin de primavara si sa nu cazi prada asteniei, fa mici schimbari in stilul de viata. Iesi din casa si in timpul liber, nu doar cand trebuie sa mergi la serviciu, plimba-te si stai cat mai mult in bataia luminii solare. Mananca mai multe verdeturi si limiteaza sau scoate complet din meniu alimentele conservate.

Esti sedentara? S-ar putea sa fii pe lista neagra a asteniei

Studiile de specialitate au adus in timp multe dovezi care explica legatura dintre sedentarism si astenie. Potrivit oamenilor de stiinta, trecerea de la un anotimp la altul poate sa ii afecteze mai mult pe cei care lucreaza in spatii inchise, la birou, iar in timpul liber sunt mai mult sedentari. In schimb, persoanele care sunt in permanenta active atat fizic, cat si psihic, pot ocoli fara probleme senzatiile neplacute de oboseala si slabiciune fizica.

Atentie! Astenia prefera femeile

Tot din cercetarile expertilor a reiesit ca femeile sunt mai predispuse sa sufere de astenie, in comparatie cu barbatii, deoarece sunt mai vulnerabile din punct de vedere fizic si emotional. Compania Mercury Research face periodic sondaje in acest sens.

La ultimele a reiesit ca aproape jumatate dintre romance sufera de astenia de primavara. In grupul lor intra si femeile care sunt diagnostice cu boli cronice. Acestea au sistemul imunitar mai slabit si, deci, sunt mai expuse riscului de a suferi de simptomele asteniei.

Ai solutii s-o combati

Fa-ti abonament la sala sau incepe sa alergi in parc. Miscarea, indiferent ce forma alegi, ajuta metabolismul si stimuleaza secretia de endorfine, hormonii care imbunatatesc starea psihica.

Ia suplimente alimentare energizante. Uite, de exemplu, poti lua suplimente cu laptisor de matca si polen, pentru ca acestea au efect energizant si tonic pentru sistemul nervos. Cand te simti slabita, urmeaza o dieta cu suplimente cu fier. Curele cu drojdie de bere sau cu vitamine din complexul B te vor ajuta sa combati starile depresive si nervozitatea.

Nu mai manca produse care iti fura energia. Alimentele precum grasimile, prajelile, produsele rafinate din faina si zahar au nevoie de o cantitate mai mare de energie pentru a fi metabolizate, asa ca organismul tau va lua din rezervele tale deja insuficiente ca sa le prelucreze. Consuma mai multe cruditati, pentru ca au efect revitalizant si detoxifiant asupra corpului.

Este foarte important sa respecti orele de somn. In aceasta perioada, corpul trebuie ajutat sa se readapteze la schimbarile de vreme. Prin odihna, cel putin sapte-opt ore pe noapte, iti vei recapata energia de invidiat.

Iata cu ce se diferentiaza astenia de toamna: ce simtome are si cum se trateaza

Foto: Guliver