Beneficiile yoga

Beneficiile yoga sunt multe pentru sanatate fizica si mintala, pentru echilibru emotional si balanta interna. Insa nu toata lumea agreeaza acest sport. Chiar si pasionatii de antrenamente fizice pot fi anti-yoga. Insa, intrucat practicarea acestui sport este in directa relatie cu sanatatea trupeasca si sufleteasca, chiar daca nu-ti place yoga, s-ar putea sa vrei sa incerci anumite miscari.

Yoga inseamna organism mai tanar. Inseamna muschi bine dezvoltati, tendoane si articulatii elastice si osatura flexibila. Nu foarte multe sporturi pot face asta pentru tine. De aceea, pe langa beneficiile yoga gasite si la alte sporturi, aceasta forma de miscare gaseste noi si noi adepti.

Sigur, si o portie ce alergat te ajuta sa-ti golesti mintea si sa-ti pui ordine in idei. Sigur, si fitness-ul te ajuta sa slabesti si sa fii tonifiata. Si dansul ori zumba te pot ajuta sa ai o postura eleganta, sanatoasa si un corp tanar, flexibil. Insa, beneficiile yoga le aduna pe toate la un loc.

Si daca nu-ti place sa practici acest sport, insa vrei beneficiile yoga, foloseste aceste miscari in antrenamentul tau. Le-am gasit pe Shape.com.

Intrucat este un sport din ce in ce mai cunoscut si practicat, multi oameni au tendinta de a practica yoga desi nu le place aceasta forma de miscare. Primul sfat ar fi sa se lase si sa gaseasca acel sport care le face placere! Si al doilea: sa citeasca randurile de mai jos, pentru ca acest antrenament, ce imbina beneficiile yoga cu avantajele altor sporturi, va face minuni pentru postura, pentru musculatura, articulatii si chiar pentru viata sexuala.

Serii de stretching

  • Stai dreapta cu picioarele apropiate. Inspira si adu bratele deasupra capului, pana cand palmele se ating. Apoi apleaca-te in fata, in timp ce expiri. Deschide bratele in lateral si pliaza picioarele, cu pieptul inainte.
  • Lasa-ti corpul peste picioare, inspira si ridica-te pana la jumatate, asa incat spatele e drept si bratele sunt in fata picioarelor. Lasa-ti greutatea pe degetele de la picioare. Vei simti beneficiile yoga cu fiecare respiratie.
  • Expira si lasa-ti posteriorul peste picioare. Inspira si preseaza-ti palmele pe pamant, in afara picioarelor. Apoi paseste sau sari in pozitia plank (scandura), ridicata. Expira si lasa-te in jos, intr-o semi-flotare, impingand coatele in exterior.
  • Inspira in timp ce intinzi mainile, ridica pieptul asa incat crestetul sa fie catre tavan. Intoarce picioarelepentru ca varfurile sa fie pe podea.
  • Expira si intoarce-te pe talpi, spijinindu-te pe pernutele picioarelor. Apoi impinge soldurile in spate, formand cu corpul pozitia V.

Fandare cu rotatie

  • Din pozitia anterioara inspira si intinde piciorul drept in spate, in aer. Expira si adu piciorul in pas, printre maini.
  • Mentine o pozitie de fandare, inspira si ridica mana dreapta, sus catre tavan, cu palma si pieptul rotit catre fata. Acest gen de antrenament imbina beneficiile yoga cu avantajele de a practica un sport de anduranta sau un sport cu consum mare caloric, precum antrenamentele HIIT, la intensitate ridicata.
  • Adu palma inapoi pe saltea, plaseaza piciorul drept in pozitie de plank ridicata, expira si impinge soldurile in spate. Repeta pe partea opusa si ramai in pozitie de plank ridicata.

Si inca o portie de stretching

  • Din pozitia scandura ridicata, expira si lasa-ti partea inferioara a corpului intr-o flotare, impingand coatele in exterior.
  • Inspira si indreapta bratele, ridica pieptul sus asa incat crestetul sa fie catre tavan, apoi intoarce picioarele astfel incat varfurile sa fie pe podea.
  • Expira si intoarce-te pe pernutele talpilor, impingand soldurile in spate, asa incat sa formezi un V cu corpul. Beneficiile yoga in aceste seturi de intinderi sunt nenumarate: tonifici si faci corpul mai flexibil. Inclusiv grupele mici de muschi lucreaza. Si, mai ales, intinzi si lasi in repaus toate ligamentele si articulatiile. Insa, in acest gen de miscari, beneficiile yoga se combina cu avantajele de a lucra cu greutati. Si asta pentru ca de fiecare data, pe langa amplitutdinea miscarilor, vei lucra cu greutatea propriului corp.
  • Inspira si adu piciorul in fata, printre maini, apoi expira lasandu-ti corpul peste picioare. Inspira si ridica-te pe jumatate, cu spatele drept. Apoi expira si lasa-te in fata iar.
  • Expira si “plonjeaza” in sus, adu mainile pe laterale si impinge crestetul capului. Preseaza-ti palmele impreuna peste cap si expira, apoi lasa-le in jos, in pozitie de rugaciune in fata pieptului.

Citeste si: Pozitii de yoga pentru o viata sexuala mai buna. Incearca-le!

Foto: Guliver